05. 04. 2020
Stav posledních dní můžeme s klidem označit za „infekční únavu“. Někteří lidé už přestali sledovat zpravodajství, které neustále informuje o nových případech nákazy koronavirem. „Konec světa,“ shrnul výsledek mediálního poselství jeden ze seniorů. Pro dnešní příspěvek jsme si proto vypůjčili část výzvy, kterou vydalo občanské sdružení s názvem "Psychosociální intervenční tým". Jejich doporučení může inspirovat při tvorbě komunikačního plánu.
Co má společného koronavirus s mobilitou? Oba míří na občanskou společnost, která zahrnuje celé názorové spektrum, nejen krajní extrémy.
A ruku na srdce, nesetkáváme se s jevy v médiích i v oblasti mobility? Zkuste si v následujícím textu jen zaměnit koronavirus například za počty zemřelých při dopravních nehodách, nebo dělení společnosti na „řidiče“, „cyklisty“ a další skupiny. Výzva "nerozdělujme, ale spojujme" míří tak do mnoha oblastí života.
Současným stylem informování se lidé spíše rozdělují. A zvýrazňují se – sociologicky řečeno – společenské „bubliny“. Už dnes můžeme začít pracovat na změně. Proto prosíme:
Rétorika "Zůstaňte doma" rozděluje lidi na ty, kdo mohou pracovat z domova, a ty (přehlížené), jejichž služba je potřebná v terénu – od instalatérů po pečovatele.
Jisté je jen to, co je známé. A každá změna je spojená s nejistotou, tedy přináší nejen příležitosti, ale také obavy. Pojďme se tedy podívat, co se aktuálně děje v oblasti mobility.
Řada z měst bude v následujících měsících pracovat na plánu udržitelné městské mobility.
Při vytvoření komunikačního plánu je třeba mít na mysli průvodce procesem tvorby, který zahrnuje veřejnost, občany, a to průběžně, nejen na několika formálních projednáních:
Zdroj: Rupprecht Consult, červenec 2019
Také proto součástí české metodiky bude i putovní výstava, která bude vysvětlovat téma mobility z pohledu občana, formou příběhů a příkladů z praxe. Chcete vědět víc? Napište nám na info@dobramesta.cz.
O sdružení „Psychosociální intervenční tým“: volné občanské uskupení, které usiluje o podporu vzájemnosti v
neštěstích
Více na http://pitcr.cz/
Štítky:
Zapojování veřejnosti (Role města, tag6),
Aktivní občan, NNO (Občan, tag36)