Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Budoucnost parkování v Jičíně

08. 02. 2023

Město Jičín již delší dobu připravuje Plán udržitelné městské mobility. Konzultace k jeho zpracování poskytuje spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. Jednou z otázek, který bude muset řešit, bude i otázka parkování. Na dané téma nedávno vyšel i článek v Jičínském deníku.cz. Z něho jsou pak převzaté citáty, které popisují, co si o parkování myslí městský architekt, která má problematiku na starosti, a místní politici.

Městský architekt Radek Jiránek

„Stěžejní myšlenkou plánu je eliminovat nutnost přejíždění autem po městě." Proto by naváděcí systém, ať už pomocí tabulí nebo aplikace, vedl řidiče například na parkovací plochy u zimního stadionu. Za stání se v těchto místech neplatí a na Valdštejnovo náměstí je to pro turisty jen pár desítek kroků."

Lídr opoziční ODS Ladislav Brykner

„Je tam umístěn i v územním plánu. Jeho výstavbu by měl financovat soukromý investor ve spolupráci s městem. Tak jako například v Trutnově." Pro obyvatele Nového Města Jih navrhoval navíc diskuzi o změně parkovacího režimu před jejich bytovými domy, aby měli kde svá auta ustájit.

Místostarosta Petr Hamáček (Sdružení pro Jičín)

„Jedno místo v něm stojí mezi 600 až 800 tisíci korun. Opravdu si myslíme, že je správné investovat takovou částku do místa pro osobní automobil? Pro Jičín totiž neexistuje dotační titul, který by nám s tím mohl pomoc."

Situace s dopravou v centru a přeplněnými parkovišti se zhoršuje především v turistické sezoně, kdy do Jičína přijíždějí davy turistů, a jelikož se ve městě nevyznají, projíždějí náměstím i frekventovanými ulicemi a hledají parkovací místa. Právě proto se problematika propsala také do dokumentu o cestovním ruchu ve městě. Jednotlivé části akčního plánu by po schválení zastupitelstvem podléhaly kontrole plnění, což by mohlo i v případě parkování znovu otevřít diskuzi o možných řešeních.

Připravený Akční prováděcí plán v cestovním ruchu navazuje na další dokumenty a měl by podle Stillerové pomoci s řešením problémů s infrastrukturou, kromě parkování se týká například také cyklostezek a opravy kulturních památek. Kromě toho se zabývá také budováním značek „města pohádky", „Valdštejnova města" nebo „města příběhů". Důležitou součástí akčního plánu je také jasná definice cílových skupin a navržení strategie komunikace a propagace odpovídající generacím X, Y a Z. Právě pro mladší generace pohybující se v digitálním prostředí by mělo město do budoucna více zapojit mobilní aplikace a sociální sít


Štítky: Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)