Akademie městské mobility
facebook
Akademie městské mobility
  • Akademie
  • Politika a mobilita
    • Vize města
      • Good governance
      • Plánování
        • Pane veličenstvo, potřebujeme silnici
        • Strategické plánování
          • Vize
          • Koordinátor mobility
            • Vize
          • Monitoring a evaluace
            • Místní agenda 21
            • Evropské indikátory
            • Doporučené indikátory SUMP
        • Územní plánování
        • Dopravní plánování
          • Ústav dopravních systémů ČVUT FD
          • Teorie
        • Vzájemné vlivy
      • Inspirace z měst
        • Lipsko
          • Strategie rozvoje města
          • Vedoucí odboru dopravy
        • Vídeň
        • Lublaň
        • Další inspirace
        • Kodaň
      • Zprávy
      • Architekt Jan Gehl
    • Přirozené chování
      • Lidský rozměr
      • Firemní plány mobility
        • Teorie
      • Potřeby uživatelů
        • Ženy
        • Děti
          • Školní plány mobility
          • Inspirativní příklady
          • Očima dětí
          • Zprávy
        • Senioři
        • Osoby se zvláštními potřebami
          • Náměty pro akční plán
    • Městská mobilita
      • Město krátkých vzdáleností
        • 15minutové město
          • 1. Mapování praxe 15minutových měst
            • 1.1 Metoda mapování praxe 15minutových měst
              • 1.1.1 Shromažďování praxe 15minutových měst
              • 1.1.2 Shromážděná data a kritéria výběru
              • 1.1.3 Vývoj typologie praxí 15mC
            • 1.2 Definice 15minutového města
            • 1.3 Přehled praxe ve světě a v Evropě
              • 1.3.1 Přehled měst
              • 1.3.2 Přehled postupů 15mC
              • 1.3.3 Praxe 15mC: klasifikace podle klíčových oblastí činnosti
                • Ukázka praxe 01: Paříž, Francie
                • Ukázka praxe 02: Portland, USA
                • Ukázka praxe 03: Melbourne, Austrálie
                • Ukázka praxe 04: čtvrť Grasbrook (Hamburk), Německo
              • 1.3.4 Praxe 15mC: Klasifikace podle radikální inovace
                • Ukázka praxe 05: Barcelonské superbloky, Španělsko
                • Ukázka praxe 06: Výbory pro audit čtvrtí v Bramptonu, Kanada
                • Ukázka praxe 07: Hodnotící rámec pro Edinburgh, Skotsko
              • 1.3.5 Praxe 15minutových měst: Klasifikace podle spektra rozmanitosti
                • Ukázka praxe 08: Valencie, Španělsko
            • 1.4 Typologie 15mC z hlediska zavádění inovací
              • Ukázka praxe 09: Paříž, Francie
              • Ukázka praxe 10: Milán, Itálie
              • Ukázka praxe 11: Fredrikstad, Norsko
          • 2. Hloubkové průzkumy
            • 2.1 Cíl a metodika
            • 2.2 Přehled vybraných případových studií pro hloubkové průzkumy
            • 2.3 Výsledky hloubkových průzkumů
              • 2.3.1 Bologna
                • Koncept 15minutového města a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.2 Edinburgh
                • Koncept 15minutového města a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.3 Gent
                • Koncept 15minutového města a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.4 Lisabon
                • Koncept 15minutového města a jeho cíle
                • Přehled realizovaných/plánovaných postupů 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.5 Paříž
                • Koncept 15mC a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.6 Vídeň
                • Koncept 15mC a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
          • 3. Poznatky a doporučení
      • Plány ve městech
        • Analýza současného stavu
        • Principy budou vždy stejné
      • Metodika SUMP 2.0.
        • Shrnutí
        • Fáze 0 - Dovednosti
          • Lekce 1 - Definice SUMP 2.0.
          • Lekce 2 - Přínosy SUMP 2.0.
          • Lekce 3 - Proces SUMP 2.0.
          • Lekce 4 - Originalita SUMP 2.0.
          • Lekce 5 - Stát, kraje a SUMP 2.0.
        • Fáze 1 - Příprava, analýzy
          • 1 - Pracovní struktury
            • 1.1. Posouzení kapacit a zdrojů
            • 1.2. Mezirezortní tým
            • 1.3. Politická a institucionální angažovanost
            • 1.4. Zapojení veřejnosti a partnerů
          • 2 - Rámec plánování
            • 2.1. Požadavky na plánování
            • 2.2. Propojení procesů plánování
            • 2.3. Časový harmonogram
            • 2.4. Možnost externí pomoci
          • 3 - Analýzy
            • 3.1. Identifikace dat
            • 3.2. Analýza problémů a příležitostí
        • Fáze 2 - Vypracování strategie
          • 4 - Scénáře a jejich posouzení
            • 4.1. Scénáře
            • 4.2. Diskuse o scénářích
          • 5 - Vize a strategie
            • 5.1. Společná vize
            • 5.2. Upřesnění vize
          • 6 - Cíle a indikátory
            • 6.1. Indikátory
            • 6.2. Měřitelné cíle
        • Fáze 3 - Plánování opatření
          • 7 - Výběr balíčků
            • 7.1. Seznam opatření
            • 7.2. Balíčky opatření
            • 7.3. Plán monitoringu a evaluace
          • 8 - Opatření a odpovědnost
            • 8.1. Popis činností
            • 8.2. Identifikování financí
            • 8.3. Dohoda o odpovědnosti
            • 8.4. Politická podpora
          • 9 - Zajištění kvality
            • 9.1. Finance
            • 9.2. Kvalita
        • Fáze 4 - Implementace a monitoring
          • 10 - Řízení implementace
            • 10.1. Koordinace
            • 10.2. Zajištění služeb a zboží
          • 11. Dialog
            • 11.1. Průběžné úpravy
            • 11.2. Zapojení veřejnosti
          • 12. Revize
            • 12.1. Analýza realizace
            • 12.2. Sdílení výsledků
            • 12.3. Hledání nových řešení
    • Venkovská mobilita
      • Osoblažsko
      • SMARTA-NET
      • Funkční městský region
    • Participace a osvěta
      • Jak komunikovat
      • Teorie o komunikaci
        • Teorie - Smart Česko
        • Teorie - VŠE Praha
        • Návodné otázky
        • Tři doporučení po města
        • Změna v 7 krocích
        • Komunikační nástroje
          • Do práce na kole
          • Další podněty
          • Facebooková skupina
          • Propagovat souvislosti
          • Výstavy
          • Místní weby
        • Společenské a humanitní vědy
          • Indikátor - Spokojenost & kvalita života
      • Mobilita, umění – a co to změní?
    • Dejme slovo dětem
  • Náš společný prostor a mobilita
    • Dopravní tepny města
      • Zprávy o veřejném prostoru
    • Veřejný prostor a parkování
      • Zprávy o veřejném prostoru
      • Teze o veřejném prostoru
      • Zprávy o parkování
      • Teorie o parkování
        • Teorie
        • Náměty pro akční plán
    • Zklidňování
      • Zvolni
        • Jednosměrné ulice
        • Školní ulice
        • Cyklistická zóna
        • Pěší zóna
        • Obytná zóna
        • Sdílená zóna
      • Letem světem
        • Inspirace
      • Vliv ŘSD a krajů na zklidňování v obcích
    • Bezbariérové lávky, podjezdy
      • Lávky
    • Příroda v obci
      • Vliv zeleně
        • Psychologické působení zeleně
        • Teplota
        • Vliv na rychlost větru, provětrávání
        • Zachycování prachu
        • Hluk
        • Zeleň a rekreace
      • Modrozelená infrastruktura
      • Zprávy
    • Voda, jako zdroj života!
  • Možnosti mobility
    • Veřejná doprava
      • Teorie o veřejné dopravě
        • DF Jana Pernera
        • Příklady 10 měst
        • Navrhovaná opatření
          • ELTIS
          • Smart Česko
          • Koncepce
      • Zprávy
      • Active2Public Transport
        • A2PT dobrá praxe - Aplikace
      • Mobility as a Service
    • Chůze
      • Teorie o pěší dopravě
        • Přínosy měst krátkých vzdáleností
        • Orientace
        • Lavičky
        • Důležitost
        • Strategie
          • Městské strategie pěší dopravy
          • Národní strategie pěší dopravy
          • Celoevropský plán pěší dopravy
        • Propagace - projekty
        • Priority
        • Bezpečnost
        • Náměty pro akční plán
      • Zprávy o aktivní mobilitě
      • Zprávy o pěší dopravě
    • Jízdní kolo
      • Zprávy
      • Teorie o cyklistické infrastruktuře
        • Integrační opatření ve vozovce
        • Cyklostezky a podobné „cyklokomunikace“
          • Cyklozóny
        • Křižovatky a křížení
          • Příklad - podjezdná výška
        • Pohled z jízdního kola je odlišný, než ten z auta
        • Extravilán: propojení města s okolními obcemi
        • Bezbariérovost
        • Náměty pro akční plán
      • Služby
        • Elektrokola
        • Parkování a odstavování kol
        • Bike sharing
    • Sdílená mobilita
      • Zprávy
      • Teorie o sdílené mobilitě
        • Služby pro sdílenou elektromobilitu
        • E-koloběžky
        • E-skútry
        • Spolujízdy typu ride sharing a ride hailing
        • Bike sharing - sdílená kola
        • Car sharing
        • Sdílená nákladní doprava
    • Městská logistika a přeprava zboží
      • Nákladní kola
      • Kroky plánování udržitelné městské mobility jako pomoc pro přípravu SULP
      • Zprávy
      • Active2Public Transport
    • Čistá mobilita
      • Elektromobilita
        • Doprava a emise
          • Spojitost mezi městskou silniční dopravou a emisemi hluku a znečištění ovzduší
          • Úpravy vzorců mobility v reakci na problémy s emisemi v ovzduší a hlukovou zátěží
        • Jednotlivé kroky plánování udržitelné městské mobility pro elektrifikaci dopravy
          • Příprava a analýza
          • Příprava strategie
          • Provozní plánování
          • Implementace a monitorování
        • Opatření pro rozvoj elektromobility
          • Vozový park pro vlastní potřebu
          • Doprovodná opatření
      • Vodík jako palivo
      • Bioplyn a syntetická paliva
      • Mikromobilita
      • Nové služby mobility a inovace
        • Diferencované systémy
        • Autonomní vozidla
  • Zdroje
    • Udržitelný turismus
      • Active2Public Transport
      • Smarta-net
        • Cíl a výzvy
        • Spojte se a začněte
        • Inspirujte a informujte o možnostech mobility
        • Lepší udržitelný příjezd a doprava na poslední kilometr ve venkovských regionech
        • Zlepšení možností udržitelné mobility v místě
        • Vyhodnocujte své úsilí a jděte příkladem
    • Produkty
      • IONT tech
      • Powerbox.one
      • LogaCool s.r.o.
      • Bike Box
    • Data
      • Bezpečnost
        • Principy městského plánování z pohledu bezpečnosti dopravy
        • Inspirace po nový pohled
      • Česko v pohybu
      • Ročenka dopravy 2022 MD
      • Dopravní modely
      • Emise a imise z dopravy
      • Hluk a vibrace z dopravy
        • Teorie
      • Měření dopravního chování
      • Zpracování analýz a dat
        • AirTracker
        • Ústav dopravních systémů ČVUT FD
        • Senzor - viSEN
        • Mobilab - dopravní průzkumy
      • Stupeň automobilizace
    • Dokumenty
      • Česká republika 2030
      • Smart Česko
        • Teze
        • Doprava a mobilita
      • Koncepce
        • Konference 14. 12. 2020
      • Partnerství pro městskou mobilitu
        • Společné prohlášení
        • Základní informace
        • Správa a plánování
        • Veřejná doprava a dostupnost
        • Služby mobility a inovace
        • Průřezové vazby
        • Doporučení
      • Budoucnost mobility: Strategie pro města
      • Klimaaktiv
      • Ochrana klimatu
      • Turisticky exponované lokality
      • Národní dokumenty
      • Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+
      • WHO, THE PEP, MA21
      • Evropské dokumenty
      • Nová Lipská deklarace
    • Knihovna
      • A2PT
      • Adaptace severských zemí
        • Zapojení mladých lidí do transformace měst
        • Politická doporučení pro místní vlády
        • Reprezentativní příklady
      • Letní škola - Made in Leipzig
        • Základní teze
      • 10 principů pro udržitelnou dopravu
      • Spokojení Dánové
      • SUMP-Up
      • Konference SUMP 2019
      • Smart City
      • Podněty 2019
      • Podněty 2017
      • Archiv novinek z roku 2017
      • Evropské projekty
      • Evropské iniciativy
        • German Partnership
        • SUTP
      • Projekt SIMPLA
      • Regulační opatření
      • Brémská deklarace
  1. Nacházíte se:
  2. Možnosti mobility
  3. Chůze
  4. Teorie o pěší dopravě
  5. Strategie
  6. Národní strategie pěší dopravy

Skotsko pěšky. Skotská národní strategie.


Skotská národní strategie. Akční plán.


Německá národní strategie


Norská pěší strategie

Copyright © 2025, Akademie městské mobility
WebdesignTvorba webu - Studio Virtualis Olomouc