Akademie městské mobility
facebook
Akademie městské mobility
  • O akademii
  • Koncepce
    • Konference 14. 12. 2020
  • SUMP 2.0.
    • Shrnutí
    • Fáze 0 - Dovednosti
      • Lekce 1 - Definice SUMP 2.0.
      • Lekce 2 - Přínosy SUMP 2.0.
      • Lekce 3 - Proces SUMP 2.0.
      • Lekce 4 - Originalita SUMP 2.0.
      • Lekce 5 - Stát, kraje a SUMP 2.0.
    • Fáze 1 - Příprava, analýzy
      • 1 - Pracovní struktury
        • 1.1. Posouzení kapacit a zdrojů
        • 1.2. Mezirezortní tým
        • 1.3. Politická a institucionální angažovanost
        • 1.4. Zapojení veřejnosti a partnerů
      • 2 - Rámec plánování
        • 2.1. Požadavky na plánování
        • 2.2. Propojení procesů plánování
        • 2.3. Časový harmonogram
        • 2.4. Možnost externí pomoci
      • 3 - Analýzy
        • 3.1. Identifikace dat
        • 3.2. Analýza problémů a příležitostí
    • Fáze 2 - Vypracování strategie
      • 4 - Scénáře a jejich posouzení
        • 4.1. Scénáře
        • 4.2. Diskuse o scénářích
      • 5 - Vize a strategie
        • 5.1. Společná vize
        • 5.2. Upřesnění vize
      • 6 - Cíle a indikátory
        • 6.1. Indikátory
        • 6.2. Měřitelné cíle
    • Fáze 3 - Plánování opatření
      • 7 - Výběr balíčků
        • 7.1. Seznam opatření
        • 7.2. Balíčky opatření
      • 8 - Opatření a odpovědnost
        • 8.1. Popis činností
        • 8.2. Identifikování financí
        • 8.3. Dohoda o odpovědnosti
        • 8.4. Politická podpora
      • 9 - Zajištění kvality
        • 9.1. Finance
        • 9.2. Kvalita
    • Fáze 4 - Implementace a monitoring
      • 10 - Řízení implementace
        • 10.1. Koordinace
        • 10.2. Zajištění služeb a zboží
      • 11. Dialog
        • 11.1. Průběžné úpravy
        • 11.2. Zapojení veřejnosti
      • 12. Revize
        • 12.1. Analýza realizace
        • 12.2. Sdílení výsledků
        • 12.3. Hledání nových řešení
    • Komunikační plán
      • Změna v 7 krocích
      • Komunikační plán
        • Teorie o komunikačním plánu
        • Tři doporučení po města
        • Příklady z praxe
        • Společenské a humanitní vědy
          • Indikátor - Spokojenost & kvalita života
        • Změna stereotypů
        • Návodné otázky
        • Proč komunikovat
      • Komunikační nástroje
        • ETM 2020
        • Kampaně se školami
          • Teorie
          • Inspirativní příklady
        • Kampaně pro seniory
        • Firemní plány mobility
          • Teorie
        • Do práce na kole
        • Další podněty
        • Facebooková skupina
        • Propagovat souvislosti
        • Výstavy
        • Místní weby
      • Propojování občanů
        • Politik, úředník
        • Učitelé a studenti
        • Firmy
        • Neziskovka
        • Ambasadoři
      • Nominace projektů
        • Design ulice
        • Dostupnost
        • Inovace
    • Stávající SUMP 1.0
      • Plány ve městech
      • Analýza současného stavu
      • Principy budou vždy stejné
    • Knihovna
      • Základní teze
      • SUMP-Up
      • Konference SUMP 2019
      • Podněty 2019
      • Letní škola - Made in Leipzig
      • Podněty 2017
      • Evropské projekty
      • 10 principů pro udržitelnou dopravu
      • Evropské iniciativy
        • German Partnership
        • SUTP
      • Projekt SIMPLA
      • Regulační opatření
  • Fakta & čísla
    • Životní styl
      • Teorie
      • 23 inspirativních zpráv
      • Přínosy měst krátkých vzdáleností
    • Bezpečnost
      • Principy městského plánování z pohledu bezpečnosti dopravy
      • Smutné statistiky
      • Inspirace po nový pohled
    • Doprava a veřejný prostor
    • Životní prostředí
      • 21 inspirativních příkladů
    • Měření dopravního chování
      • Příklad - Zlín
  • Dokumenty
    • Česká republika 2030
    • Smart Česko
      • Teze
      • Doprava a mobilita
      • Města krátkých vzdáleností
    • Partnerství pro městskou mobilitu
      • Společné prohlášení
      • Základní informace
      • Správa a plánování
      • Veřejná doprava a dostupnost
      • Služby mobility a inovace
      • Průřezové vazby
      • Doporučení
    • Klimaaktiv
    • Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+
    • Ochrana klimatu
    • Evropské dokumenty
    • Národní dokumenty
    • WHO, THE PEP, MA21
    • Budoucnost mobility: Strategie pro města
    • Lipská deklarace
    • Brémská deklarace
  • Opatření
    • Veřejný prostor
      • Koncepce
      • Náměty
      • Vliv ŘSD a krajů na zklidňování v obcích
        • Stupeň automobilizace
      • Dokumenty ke stažení
      • Teorie
        • Lidský rozměr
          • Spokojenost a kvalita života
        • Krize ulice
        • Architekt Jan Gehl
        • Design ulice jako proces
        • 15 PRINCIPŮ PRO KVALITNÍ VEŘEJNÝ PROSTOR
        • Městský veřejný prostor
          • Příklady
        • Revitalizace komunikací
        • Zklidňování prostoru
        • Mobiliář
        • Zeleň ve městě
    • Veřejná doprava
      • Teorie
      • Příklady 10 měst
      • Náměty pro akční plán
    • Parkování
      • Teorie
        • Transport learning
        • Push&Pull
      • Náměty pro akční plán
    • Aktivní mobilita
      • Pěší doprava
        • Náměty pro akční plán
      • Osoby se zvláštními potřebami
        • Náměty pro akční plán
      • Cyklistická doprava
        • Náměty pro akční plán
        • Integrační opatření ve vozovce
        • Cyklostezky a podobné „cyklokomunikace“
        • Křižovatky a křížení
          • Příklad - podjezdná výška
        • Extravilán: propojení města s okolními obcemi
        • Zklidňování dopravy
        • Jednosměrky
        • Bezbariérovost
        • Elektrokola
        • Parkování a odstavování kol
        • Bike sharing
    • Čistá mobilita
      • Elektromobilita, čistá vozidla
        • Teorie
        • Archív novinek
      • Nízkoemisní zóny
    • Nové služby mobility a inovace
      • Autonomní vozidla
      • Chytré techologie
      • Městská logistika a přeprava zboží
        • Nákladní kola
      • Sdílení aut a jízdních kol
        • Teorie
        • Bike sharing
        • Sdílení aut
  • Aktuality
  • Akce
  • Kontakt
  1. Nacházíte se:
  2. Opatření
  3. Aktivní mobilita
  4. Cyklistická doprava
  5. Cyklostezky a podobné „cyklokomunikace“

CYKLOSTEZKY A PODOBNÉ „CYKLOKOMUNIKACE"

Stezky jsou základním segregačním opatřením cyklistické dopravy. Hlavním požadavkem je minimalizace kontaktu s automobilovou dopravou. Se zvyšujícím se počtem příčných vazeb, křížení a zařízení umístěného podél stezky se však vhodnost použití stezek jako bezpečného opatření snižuje a je třeba zvážit i jiné varianty řešení.


Příklady z praxe, weby a literatura:

  • Nový typ mysové zastávky, kdy mys je konstruován jako sjízdný pro cyklisty
  • A v Uničově se staví další cyklostezky
  • Cyklomagistrály. Z Nizozemí a Německa se šíří i k nám.
  • Stezky pro každého. Cyklostezka Karoliny Světlé v Podještědí a elektrokola
  • Proč investovat do cyklostezek?
  • Někteří cyklisté jezdí rychle - zrušte proto cyklostezky!
  • Cyklistická doprava v boji proti dopravním zácpám ve městech
  • Bezpečnost cyklistů z pohledu moderních trendů
  • Bezpečnost především: jak využít potenciál pro zvyšování počtu cyklistů a chodců
  • Kdy budete slavit vaši cyklostezku, na kterou už čekáte 20 let? Kdy budete slavit jako britská organizace Sustrans?
  • Rozšíření cyklistické sítě v evropských městech může zabránit až 10 000 předčasných úmrtí
  • Platí v Česku rovnice? Při plánování udržitelných měst je cyklistika jedním ze základních prvků.



Cyklostezky a podobné cyklokomunikace.pdf (683 kB)
Fact_sheet_Presto.pdf (1.2 MB)
Ke stažení
Copyright © 2023, Akademie městské mobility
WebdesignTvorba webu - Studio Virtualis Olomouc