Akademie městské mobility
facebook
Akademie městské mobility
  • Akademie
  • Politika a mobilita
    • Vize města
      • Good governance
      • Plánování
        • Pane veličenstvo, potřebujeme silnici
        • Strategické plánování
          • Vize
          • Koordinátor mobility
            • Vize
          • Monitoring a evaluace
            • Místní agenda 21
            • Evropské indikátory
            • Doporučené indikátory SUMP
        • Územní plánování
        • Dopravní plánování
          • Ústav dopravních systémů ČVUT FD
          • Teorie
        • Vzájemné vlivy
      • Inspirace z měst
        • Lipsko
          • Strategie rozvoje města
          • Vedoucí odboru dopravy
        • Vídeň
        • Lublaň
        • Další inspirace
        • Kodaň
      • Zprávy
      • Architekt Jan Gehl
    • Přirozené chování
      • Lidský rozměr
      • Firemní plány mobility
        • Teorie
      • Potřeby uživatelů
        • Ženy
        • Děti
          • Školní plány mobility
          • Inspirativní příklady
          • Očima dětí
          • Zprávy
        • Senioři
        • Osoby se zvláštními potřebami
          • Náměty pro akční plán
    • Městská mobilita
      • Město krátkých vzdáleností
        • 15minutové město
          • 1. Mapování praxe 15minutových měst
            • 1.1 Metoda mapování praxe 15minutových měst
              • 1.1.1 Shromažďování praxe 15minutových měst
              • 1.1.2 Shromážděná data a kritéria výběru
              • 1.1.3 Vývoj typologie praxí 15mC
            • 1.2 Definice 15minutového města
            • 1.3 Přehled praxe ve světě a v Evropě
              • 1.3.1 Přehled měst
              • 1.3.2 Přehled postupů 15mC
              • 1.3.3 Praxe 15mC: klasifikace podle klíčových oblastí činnosti
                • Ukázka praxe 01: Paříž, Francie
                • Ukázka praxe 02: Portland, USA
                • Ukázka praxe 03: Melbourne, Austrálie
                • Ukázka praxe 04: čtvrť Grasbrook (Hamburk), Německo
              • 1.3.4 Praxe 15mC: Klasifikace podle radikální inovace
                • Ukázka praxe 05: Barcelonské superbloky, Španělsko
                • Ukázka praxe 06: Výbory pro audit čtvrtí v Bramptonu, Kanada
                • Ukázka praxe 07: Hodnotící rámec pro Edinburgh, Skotsko
              • 1.3.5 Praxe 15minutových měst: Klasifikace podle spektra rozmanitosti
                • Ukázka praxe 08: Valencie, Španělsko
            • 1.4 Typologie 15mC z hlediska zavádění inovací
              • Ukázka praxe 09: Paříž, Francie
              • Ukázka praxe 10: Milán, Itálie
              • Ukázka praxe 11: Fredrikstad, Norsko
          • 2. Hloubkové průzkumy
            • 2.1 Cíl a metodika
            • 2.2 Přehled vybraných případových studií pro hloubkové průzkumy
            • 2.3 Výsledky hloubkových průzkumů
              • 2.3.1 Bologna
                • Koncept 15minutového města a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.2 Edinburgh
                • Koncept 15minutového města a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.3 Gent
                • Koncept 15minutového města a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.4 Lisabon
                • Koncept 15minutového města a jeho cíle
                • Přehled realizovaných/plánovaných postupů 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.5 Paříž
                • Koncept 15mC a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
              • 2.3.6 Vídeň
                • Koncept 15mC a jeho cíle
                • Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
                • Implementace a monitorování
                • Klíčové poznatky: silné stránky
                • Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
          • 3. Poznatky a doporučení
      • Plány ve městech
        • Analýza současného stavu
        • Principy budou vždy stejné
      • Metodika SUMP 2.0.
        • Shrnutí
        • Fáze 0 - Dovednosti
          • Lekce 1 - Definice SUMP 2.0.
          • Lekce 2 - Přínosy SUMP 2.0.
          • Lekce 3 - Proces SUMP 2.0.
          • Lekce 4 - Originalita SUMP 2.0.
          • Lekce 5 - Stát, kraje a SUMP 2.0.
        • Fáze 1 - Příprava, analýzy
          • 1 - Pracovní struktury
            • 1.1. Posouzení kapacit a zdrojů
            • 1.2. Mezirezortní tým
            • 1.3. Politická a institucionální angažovanost
            • 1.4. Zapojení veřejnosti a partnerů
          • 2 - Rámec plánování
            • 2.1. Požadavky na plánování
            • 2.2. Propojení procesů plánování
            • 2.3. Časový harmonogram
            • 2.4. Možnost externí pomoci
          • 3 - Analýzy
            • 3.1. Identifikace dat
            • 3.2. Analýza problémů a příležitostí
        • Fáze 2 - Vypracování strategie
          • 4 - Scénáře a jejich posouzení
            • 4.1. Scénáře
            • 4.2. Diskuse o scénářích
          • 5 - Vize a strategie
            • 5.1. Společná vize
            • 5.2. Upřesnění vize
          • 6 - Cíle a indikátory
            • 6.1. Indikátory
            • 6.2. Měřitelné cíle
        • Fáze 3 - Plánování opatření
          • 7 - Výběr balíčků
            • 7.1. Seznam opatření
            • 7.2. Balíčky opatření
            • 7.3. Plán monitoringu a evaluace
          • 8 - Opatření a odpovědnost
            • 8.1. Popis činností
            • 8.2. Identifikování financí
            • 8.3. Dohoda o odpovědnosti
            • 8.4. Politická podpora
          • 9 - Zajištění kvality
            • 9.1. Finance
            • 9.2. Kvalita
        • Fáze 4 - Implementace a monitoring
          • 10 - Řízení implementace
            • 10.1. Koordinace
            • 10.2. Zajištění služeb a zboží
          • 11. Dialog
            • 11.1. Průběžné úpravy
            • 11.2. Zapojení veřejnosti
          • 12. Revize
            • 12.1. Analýza realizace
            • 12.2. Sdílení výsledků
            • 12.3. Hledání nových řešení
    • Venkovská mobilita
      • Osoblažsko
      • SMARTA-NET
      • Funkční městský region
    • Participace a osvěta
      • Jak komunikovat
      • Teorie o komunikaci
        • Teorie - Smart Česko
        • Teorie - VŠE Praha
        • Návodné otázky
        • Tři doporučení po města
        • Změna v 7 krocích
        • Komunikační nástroje
          • Do práce na kole
          • Další podněty
          • Facebooková skupina
          • Propagovat souvislosti
          • Výstavy
          • Místní weby
        • Společenské a humanitní vědy
          • Indikátor - Spokojenost & kvalita života
      • Mobilita, umění – a co to změní?
    • Dejme slovo dětem
  • Náš společný prostor a mobilita
    • Dopravní tepny města
      • Zprávy o veřejném prostoru
    • Veřejný prostor a parkování
      • Zprávy o veřejném prostoru
      • Teze o veřejném prostoru
      • Zprávy o parkování
      • Teorie o parkování
        • Teorie
        • Náměty pro akční plán
    • Zklidňování
      • Zvolni
        • Jednosměrné ulice
        • Školní ulice
        • Cyklistická zóna
        • Pěší zóna
        • Obytná zóna
        • Sdílená zóna
      • Letem světem
        • Inspirace
      • Vliv ŘSD a krajů na zklidňování v obcích
    • Bezbariérové lávky, podjezdy
      • Lávky
    • Příroda v obci
      • Vliv zeleně
        • Psychologické působení zeleně
        • Teplota
        • Vliv na rychlost větru, provětrávání
        • Zachycování prachu
        • Hluk
        • Zeleň a rekreace
      • Modrozelená infrastruktura
      • Zprávy
    • Voda, jako zdroj života!
  • Možnosti mobility
    • Veřejná doprava
      • Teorie o veřejné dopravě
        • DF Jana Pernera
        • Příklady 10 měst
        • Navrhovaná opatření
          • ELTIS
          • Smart Česko
          • Koncepce
      • Zprávy
      • Active2Public Transport
        • A2PT dobrá praxe - Aplikace
      • Mobility as a Service
    • Chůze
      • Teorie o pěší dopravě
        • Přínosy měst krátkých vzdáleností
        • Orientace
        • Lavičky
        • Důležitost
        • Strategie
          • Městské strategie pěší dopravy
          • Národní strategie pěší dopravy
          • Celoevropský plán pěší dopravy
        • Propagace - projekty
        • Priority
        • Bezpečnost
        • Náměty pro akční plán
      • Zprávy o aktivní mobilitě
      • Zprávy o pěší dopravě
    • Jízdní kolo
      • Zprávy
      • Teorie o cyklistické infrastruktuře
        • Integrační opatření ve vozovce
        • Cyklostezky a podobné „cyklokomunikace“
          • Cyklozóny
        • Křižovatky a křížení
          • Příklad - podjezdná výška
        • Pohled z jízdního kola je odlišný, než ten z auta
        • Extravilán: propojení města s okolními obcemi
        • Bezbariérovost
        • Náměty pro akční plán
      • Služby
        • Elektrokola
        • Parkování a odstavování kol
        • Bike sharing
    • Sdílená mobilita
      • Zprávy
      • Teorie o sdílené mobilitě
        • Služby pro sdílenou elektromobilitu
        • E-koloběžky
        • E-skútry
        • Spolujízdy typu ride sharing a ride hailing
        • Bike sharing - sdílená kola
        • Car sharing
        • Sdílená nákladní doprava
    • Městská logistika a přeprava zboží
      • Nákladní kola
      • Kroky plánování udržitelné městské mobility jako pomoc pro přípravu SULP
      • Zprávy
      • Active2Public Transport
    • Čistá mobilita
      • Elektromobilita
        • Doprava a emise
          • Spojitost mezi městskou silniční dopravou a emisemi hluku a znečištění ovzduší
          • Úpravy vzorců mobility v reakci na problémy s emisemi v ovzduší a hlukovou zátěží
        • Jednotlivé kroky plánování udržitelné městské mobility pro elektrifikaci dopravy
          • Příprava a analýza
          • Příprava strategie
          • Provozní plánování
          • Implementace a monitorování
        • Opatření pro rozvoj elektromobility
          • Vozový park pro vlastní potřebu
          • Doprovodná opatření
      • Vodík jako palivo
      • Bioplyn a syntetická paliva
      • Mikromobilita
      • Nové služby mobility a inovace
        • Diferencované systémy
        • Autonomní vozidla
  • Zdroje
    • Udržitelný turismus
      • Active2Public Transport
      • Smarta-net
        • Cíl a výzvy
        • Spojte se a začněte
        • Inspirujte a informujte o možnostech mobility
        • Lepší udržitelný příjezd a doprava na poslední kilometr ve venkovských regionech
        • Zlepšení možností udržitelné mobility v místě
        • Vyhodnocujte své úsilí a jděte příkladem
    • Produkty
      • IONT tech
      • Powerbox.one
      • LogaCool s.r.o.
      • Bike Box
    • Data
      • Bezpečnost
        • Principy městského plánování z pohledu bezpečnosti dopravy
        • Inspirace po nový pohled
      • Česko v pohybu
      • Ročenka dopravy 2022 MD
      • Dopravní modely
      • Emise a imise z dopravy
      • Hluk a vibrace z dopravy
        • Teorie
      • Měření dopravního chování
      • Zpracování analýz a dat
        • AirTracker
        • Ústav dopravních systémů ČVUT FD
        • Senzor - viSEN
        • Mobilab - dopravní průzkumy
      • Stupeň automobilizace
    • Dokumenty
      • Česká republika 2030
      • Smart Česko
        • Teze
        • Doprava a mobilita
      • Koncepce
        • Konference 14. 12. 2020
      • Partnerství pro městskou mobilitu
        • Společné prohlášení
        • Základní informace
        • Správa a plánování
        • Veřejná doprava a dostupnost
        • Služby mobility a inovace
        • Průřezové vazby
        • Doporučení
      • Budoucnost mobility: Strategie pro města
      • Klimaaktiv
      • Ochrana klimatu
      • Turisticky exponované lokality
      • Národní dokumenty
      • Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+
      • WHO, THE PEP, MA21
      • Evropské dokumenty
      • Nová Lipská deklarace
    • Knihovna
      • A2PT
      • Adaptace severských zemí
        • Zapojení mladých lidí do transformace měst
        • Politická doporučení pro místní vlády
        • Reprezentativní příklady
      • Letní škola - Made in Leipzig
        • Základní teze
      • 10 principů pro udržitelnou dopravu
      • Spokojení Dánové
      • SUMP-Up
      • Konference SUMP 2019
      • Smart City
      • Podněty 2019
      • Podněty 2017
      • Archiv novinek z roku 2017
      • Evropské projekty
      • Evropské iniciativy
        • German Partnership
        • SUTP
      • Projekt SIMPLA
      • Regulační opatření
      • Brémská deklarace
  1. Nacházíte se:
  2. Politika a mobilita
  3. Městská mobilita
  4. Město krátkých vzdáleností
  5. 15minutové město
  6. 1. Mapování praxe 15minutových měst
  7. 1.1 Metoda mapování praxe 15minutových měst

Metody mapování praxe 15minutových měst

1. Shromažďování praxe 15minutových měst
2. Shromážděná data a kritéria výběru
3. Vývoj typologie praxí 15mC 
Copyright © 2025, Akademie městské mobility
WebdesignTvorba webu - Studio Virtualis Olomouc