Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Představujeme projekt FLOW

30. 05. 2018

Představujeme projekt  FLOW, jehož cílem je dostat cyklistickou a pěší dopravu na stejnou úroveň s osobní motorovou dopravou a využít jejich potenciál při řešení problémů s dopravní přetížeností měst. Jde o vůbec první projekt, který jednoznačně propojuje pěší a cyklistickou dopravu s možností redukovat dopravní zácpy ve městech. V rámci projektu vznikla uživatelsky příjemná metodika, zahrnující i dopravní modelování, která pomáhá hodnotit efektivitu opatření ve prospěch chodců a cyklistů. Současně v projektu vznikl i soubor opatření, která využívají pěší a cyklistickou dopravu ke snižování dopravní přetíženosti. Tohle portfolio ukazuje případové studie úspěšně realizovaných opatření na podporu pěší a cyklistické dopravy a popisuje skutečný dopad jednotlivých opatření na problémy s dopravními zácpami. Uvedená opatření pomáhají snižovat dopravní přetíženost ve městech, nebo alespoň zvyšují podíl cyklistů a chodců v ulicích, aniž by se problémy s dopravou zhoršovaly.

Kompletní seznam úspěšně realizovaných opatření a doporučení projektu FLOW viz zde.

Projekt představuje příběhy měst, která díky pěší a cyklistické dopravě úspěšně bojují s dopravními zácpami. Od Mnichova přes Dublin a Lisabon, ale také v Budapešti, Sofii a Gdyni, tam všude pomáhá aktivní doprava řešit dopravní problémy uvnitř měst, a často nabízí řešení tam, kde byste ho nečekali.

Příklady: zkrácené přechody v Lisabonu, rozšířené chodníky v Mnichově, přesměrování motorové dopravy v Dublinu a kampaně Do práce na kole v Sofii. To všechno jsou úspěšné metody, jak ve městech zajistit dopravu pro víc lidí, a přitom nevytvářet dopravní zácpy, které znepříjemňují dopravu ostatním účastníkům provozu.

Projekt FLOW také připravil nástroj HEAT, který je součástí souboru modelovacích nástrojů.

Podle posledních výpočtů provedených pomocí nástroje HEAT „15 minut chůze nebo jízdy na kole může zachránit desítky tisíc životů. Kdyby každý dospělý obyvatel EU denně 15 minut chodil pěšky nebo jezdil na kole, ročně by to zachránilo 100 000 osob, které umírají předčasně. Podpora pěší a cyklistické dopravy by zvýšila kvalitu života obyvatel měst, omezila problémy s dopravním přetížením, zlepšila zdraví obyvatel a posílila turistický ruch.

Článek napsán na motivu tohoto zdroje: https://ecf.com/news-and-events/news/walking-and-cycling-reduce-congestion


Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Metodika

FLOW_REPORT.pdf (8.8 MB)