PARKOVÁNÍ A PLÁNOVÁNÍ UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY
Jak vytvářet parkovací politiku strategičtější, efektivnější a udržitelnější?
















European Platform on Sustainable Urban Mobility Plans

Přestože se ukázalo, že efektivní management parkování je přínosem pro zajištění udržitelné městské mobility v našich městech, stále jde o jeden z nejméně rozvíjených prvků v rámci strategie a politiky plánování udržitelné městské mobility (SUMP). Správně vedený management parkování pomáhá uvolnit cenný veřejný prostor, a tím zvýšit atraktivitu města, podpořit místní ekonomiku, omezit intenzitu automobilové dopravy, zlepšit problémy s dopravními zácpami, zvýšit bezpečnost silničního provozu a redukovat množství nečistot v ovzduší, a navíc i generovat příjmy, které lze následně investovat do udržitelné mobility a rozvoje města.

Tento dokument poskytuje "Stručný návod pro odborníky v praxi", který vychází z "16 dobrých důvodů" pro zavádění managementu parkování ve městech a jeho úlohy v městské mobilitě a SUMP; tyto důvody byly zformulovány v rámci projektu EU PUSH & PULL. Jakmile budou předloženy závěry a doporučení z probíhajícího návazného projektu Park4SUMP v rámci programu Horizon 2020 (2018-2022), bude tato příručka pro praktiky dále rozpracována do podoby "tematického průvodce", jak integrovat management parkování do plánů udržitelné městské mobility. Průvodce bude vycházet z veškeré práce v rámci projektu Park4SUMP, což je výzkum probíhající ve 14 zemích EU, a ze zkušeností 16 partnerských měst se zaváděním/adaptací parkovacích politik do nových a vylepšených plánů SUMP pomocí nového nástroje PARKPAD a s implementací osvědčených postupů a inovativních řešení parkování.

Celá příručka v angličtině.

Překlad čtvrté kapitoly - Zásady SUMP v kontextu řízení parkování

Problémy městské dopravy spojené s parkováním



Automobily jsou v provozu v průměru pouze jednu hodinu denně a zbylých 23 hodin někde parkují (Donald Shoup, UCLA, 2005). Městský prostor určený pro parkující auta bývá v nepoměru k podílu využitému pro pohybující se dopravu. Přestože například v Grazu je podíl automobilové dopravy na přepravě pouze 47 %, zabírá 92 % městského prostoru využívaného pro statickou dopravu.


Ke stažení