Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Cyklohráček

Cyklohráček
26. 03. 2025 | Cyklohráček je skvělá příležitost spojit cyklistický nebo pěší výlet s mimořádným zážitkem z vlaku.  Skládá ze čtyř speciálně upravených vagonů s hracími koutky pro děti různého věku (od 3 do 6 let). Cílem je podporovat jízdu na kole a vlakem a samozřejmě jezdit na výlety. Vlak má svůj specifický design zevnitř i zvenku. Zvenku se jedná o dětské motivy jízdních... číst dále
Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Děti (Občan, tag38), Cykloturistika (tag46)

Zažít město jinak - Zpomal a zažij most jinak č.2

Zažít město jinak - Zpomal a zažij most jinak č.2
25. 03. 2025 | Spolek AutoMat v roce 2025 bude koordinovat 20. ročník sousedských slavností Zažít město jinak. Zažít město je brán jak propojování aktivních lidí tak coby stimul k trvalejším proměnám veřejného prostoru. Například město Kolín v letošním roce 2025 nazval akci Zpomal a zažij most jinak č.2. . Zve na  “starý” most bez aut, posedět u stolů s květinami, živou hudbou... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Veřejný prostor (tag42)

Pražské židle & stolky - Malé zásahy, velké účinky

Pražské židle & stolky - Malé zásahy, velké účinky
25. 03. 2025 | Projekt Pražské židle & stolky funguje od roku 2015 po celé České republice. Oživují náměstí, náplavky, ulice, parky, vnitrobloky či předprostory veřejných budov. Oproti klasickým lavičkám se pražské židle dají jednoduše přesunout, otočit a přenést. V roce 2019 byl odstartován upgrade – projekt Pražské židle & plácky. Ten se věnuje dočasným proměnám... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Veřejný prostor (tag42)

Vídeň a rok 2025. Plány? Jasné!

Vídeň a rok 2025. Plány? Jasné!
24. 03. 2025 | Ve Vídni, od roku 2021 bylo realizováno téměř 200 projektů cyklostezek a investováno 130 miliónů eur. Na hlavní síti šlo o 73 km cyklosezek . A rok 2025? Ten zahrnuje 24 km nové cyklistické infrastruktury.. Projekty staví nové cyklostezky, řeší rizikové úseky, ale nezapomínají ani na výsadbu nových stromů, keřů, zákazům vjezdu či průjezdu automobilů. Víte proč? Proč... číst dále
Štítky: Infrastruktura a vozový park (Fakta a čísla, tag11), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28), Veřejný prostor (tag42)

Praha 6 na kole!

Praha 6 na kole!
21. 03. 2025 | Praha 6 se snaží usnadnit život svým obyvatel. A to jednoduše, snaží se podporovat úbytek automobilů v ulicích a nabízí alternativu! Vybízí lidé, aby přesedli z aut na kola. Nabízí jim parkování, snažší průjezd městskou částí - třeba tím, že z jednosměrky udělá pro cyklisty obousměrky. A vše tak, aby se nepřekáželo chodcům, vozíčkářům, lidem s dětskými... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Argentinská ulice ve Vídni - jak to probíhalo

Argentinská ulice ve Vídni - jak to probíhalo
19. 03. 2025 | Zajímá Vás, jak je možné, že ve Vídni se z normální řadové ulice stala cyklistická? Změna nenastala ze dne na den. Ale deset let. Co chtěli občané této čtvrti? Pojďme se na to podívat. Celý článek zde. číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28), Děti (Občan, tag38), Veřejný prostor (tag42)

Aktivní mobilita v budování obytné zástavby

Aktivní mobilita v budování obytné zástavby
17. 03. 2025 | Místo kde žijeme by němělo rozhodovat, jak dlouho budeme žít. Nicméně tomu tak je. Na tom se podílí naše životní prostředí - budovy, silnice a veřejná prostranstvrí kolem nás. Nová vláda v Británii plánuje novou výstavbu jinak  - a to plánováním založeným na vizi. Ušetříte peníze za přemíru silnic a budete užívat toho, že dnes do práce můžete jít pěšky,... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28), Veřejný prostor (tag42)

Ostrava vytváří veřejný prostor

Ostrava vytváří veřejný prostor
14. 03. 2025 | Město Ostrava (cca 285 tisíc obyvatel) se účastní programu Tvoříme prostor. Je to program který podporuje komunitní život a zapojuje občany do rozvoje města. S tím má Ostrava dobré zkušenosti, neboť do přípravy Strategického plánu města zapojila cca 7 procent obyvatel. Program Tvoříme prostor umožňuje občanům realizovat nápady za peníze města. Nejúspěšnější projekty... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Současný stav, zájem a schopnost měst a obcí EU monitorovat plány ochrany přírody ve městech (UNP)

Současný stav, zájem a schopnost měst a obcí EU monitorovat plány ochrany přírody ve městech (UNP)
14. 03. 2025 | Partnerství pro ekologičtější města v rámci Městské agendy pro EU prosí o vyplnění dotazníku do 17.3.2025 Jde o zabránění úbytku městské zeleně a stromového porostu. Dotazník zde. Celý text: Průzkum Partnerství pro ekologičtější města v rámci Městské agendy pro EU: Současný stav, zájem a schopnost měst a obcí EU monitorovat plány ochrany přírody ve městech... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Atraktivní veřejná prostranství jako lék na nadváhu i rakovinu.

Atraktivní veřejná prostranství jako lék na nadváhu i rakovinu.
12. 03. 2025 | Neuvěřitelných 30% dětí trpí nadváhou a obezitou! A dokonce 60% dospělých také! Pravidelný pohyb je výborný lék. Děti by rády chodily samy do školy, na kroužky, ale rodiče se je bojí pouštět samotné, kvůli nebezpečné dopravě ve městech a tak je raději do školy vozí autem. Začarovaný kruh! Pojďme se konečně věnovat bezpečné dopravě ve městě! Děti budou moci... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Pomůžeme vám vytvořit dobré město pro chodce

Pomůžeme vám vytvořit dobré město pro chodce
11. 03. 2025 | Partnerství pro městskou mobilitu pro Vás vyrobilo p r a k t i c k ý  p r ů v o d c e  p r o  v a š i  o b e c.  V poutavé formě se dozvíte: Proč řešit potřeby lidí, kteří chodí pěšky? Co je město pro chodce? Jak vytvořit město vhodné pro chůzi? 8 kroků starosty, jak vytvořit města vhodná k chůzi Hurá do toho! číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28), Veřejný prostor (tag42)

Připojte se k osvětové akci „Pochod pro mozek“.

Připojte se k osvětové akci „Pochod pro mozek“.
11. 03. 2025 | Zdraví těla a mozku začíná pohybem. Přídejte se k osvětové kampani "Pochod pro mozek". Hlavní pochod je v Praze 14.3.2025 ve Stromovce na Výstavišti. Akci můžete uspořádat samozřejmě i u Vás. Ať Vám to hezky šlape.  Více zde. P.S. A až se trochu rozhejbete, počítáme s Vámi na dubnovou výzvu 10.000 kroků, kde si můžete stanovit Váš počet kroků, které budete chodit... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Kvůli automobilům dýchá 9/10 lidí znečištěný vzduch

Kvůli automobilům dýchá 9/10 lidí znečištěný vzduch
10. 03. 2025 | Hlavním viníkem špatného ovzduší v Praze je automobilová doprava. Dlouhodobé měření NO2 například v Praze překračuje doporučené limity koncentrací. Nejhoršími místy jsou Ječná, V Holešovičkách, Plzeňská, Radlická, Smetanovo nábřeží a nejhorší výjezd z tunelu Blanka. Ale i když se vyhnete hlavním ulicím, i v parcích a školních dvorech jsou koncentrace nad... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14)

Vídeň - pryč s asfaltem. Stonásobně zvětší plochu zeleně

Vídeň - pryč s asfaltem. Stonásobně zvětší plochu zeleně
08. 03. 2025 | Julius-Tandler-Platz, cca 2000 m2 se dočká nové podoby. Očekává se, že zlepší kvalitu života v celé čtvrti.  Jak? "Depavingem", kdy se odstraní neproniknutelné povrchy (jako dláždění, asfalt, beton atp) a nahradí zelení, aby opět vsakovaly vodu. Tím se voda vsakuje do veřejného prostoru a neplní kanalizaci. Ta při přívalových srážkách nestíhá plnit svoji fun´kci... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Veřejný prostor (tag42)

Plány Rakouska: 2x více jízd na kole, lepší spojení s venkovem, omezení kamiónů

Plány Rakouska: 2x více jízd na kole, lepší spojení s venkovem, omezení kamiónů
06. 03. 2025 | Post ministra dopravy přebírá Peter Hanke. Rakousko chce rozvíjet veřejnou dopravu zejména ve venkovských oblastech, kamióny přesunout na železnici, navýšit podíl cyklistické dopravy, zachovat Klimaticket. Klimaticket (za cca 1000 euro na rok) na neomezené cestování veřejnou dopravou bude i pro letošní rok, počítá se s výstavbou dalších tras vídeňského metra. K přesunu... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Venkovská mobilita (tag47)

Na Olomouckém kraji proběhla schůzka k podpoře intermodality

Na Olomouckém kraji proběhla schůzka k podpoře intermodality
05. 03. 2025 | Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z. s. a zástupci měst, obcí a organizací z Olomouckého kraje uskutečnili jednání za účelem definování okruhu opatření pro podporu medializace intermodality v kraji, která bude podpořena z projektu Active2Public Transport (A2PT): Náměty pro propagaci Cyklotoulky a intermodalita Vytvořit srovnávací video, kde se ukáže stejná trasa... číst dále
Štítky: Venkovská mobilita (tag47)

Natoč a zdůrazni kolo jako dopravní prostředek...

Natoč a zdůrazni kolo jako dopravní prostředek...
05. 03. 2025 | Ve Španělsku vyhlásili 2. ročník soutěže krátkých filmů REVELOMINUTO. Zapojte se také! Cílem této soutěže je zvýšit povědomí a propagovat používání jízdních kol jako dopravního prostředku a zdůraznit jejich osobní, sociální a ekologické výhody. Pravidla soutěže Téma: Soutěže se mohou zúčastnit krátké filmy, které zdůrazňují význam cyklistické dopravy,... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Lepší integrace cykloturistiky, veřejné dopravy a každodenního dojíždění

Lepší integrace cykloturistiky, veřejné dopravy a každodenního dojíždění
04. 03. 2025 | Mnoho lidí dojíždějících do práce i turistů zároveň zjišťuje, že kombinace jízdy na kole s veřejnou dopravou umožňuje větší flexibilitu, nižší cestovní náklady a celkově příjemnější zážitky. Řešením nedostatků v infrastruktuře a integraci služeb mohou města a regiony učinit z udržitelného cestování atraktivnější možnost pro místní obyvatele i návštěvníky. Tato... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2)

Rekonstrukce a modernizace ve Stuttgartu

Rekonstrukce a modernizace ve Stuttgartu
03. 03. 2025 | Rekonstrukce a modernizace Königstrasse ve Stuttgartu (Německo)V 70. letech minulého století společnost Behnisch und Partner přestavěla ulici Königstrasse ve Stuttgartu na pěší zónu. Od té doby je tato ulice spolu s přilehlým náměstím Schlossplatz hlavním veřejným prostorem v centru města. Po 30 letech intenzivního využívání byla nutná kompletní rekonstrukce a modernizace.... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Sdílená zóna (tag45)

Šest dobrých důvodů ve prospěch 30 km/h ve městech

Šest dobrých důvodů ve prospěch 30 km/h ve městech
28. 02. 2025 | Policie, města, odborníci v Německu - všichni chtějí omezení rychlosti na 30 km/h. 1 124 měst a okresů pro ni chce více svobody, sdružení vytvářejí alianci. Pouze ideologové rychlosti v politice a ADAC (Německý automobilový klub) nesouhlasí. A jaké jsou pro argumenty? Podle platných právních předpisů je v zastavěných oblastech povolena maximální rychlost 50 km/h, zatímco... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)