Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Německo zveřejnilo strategii pěší dopravy

Německo zveřejnilo strategii pěší dopravy
27. 02. 2025 | Německá vláda přijala první národní strategii pěší dopravy. Cílem koncepce je posílit chůzi jako rovnocennou formu mobility a zvýšit bezpečnost. Obsahuje návrhy pro města a obce. Přečíst si ji můžete zde. První národní strategií pro pěší dopravu, kterou kabinet přijal 12. února 2025, německá vláda posiluje pěší dopravu. Vychází ze studie „Mobilita v Německu“,... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Infrastruktura a vozový park (Fakta a čísla, tag11), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Kroky k lepšímu prostředí pro pěší

Kroky k lepšímu prostředí pro pěší
26. 02. 2025 | Poznatky ze série seminářů Stepping Stones for Better Walking Environments (Kroky k lepšímu prostředí pro pěší)Města na celém světě usilují o uhlíkově neutrální dopravní systémy a o snížení nerovností v přístupu k nim. Umožnit a podpořit chůzi znamená navrhovat lepší ulice a modernizovat stávající prostředí ulic. Otázkou je jak, zejména bez shody na tom, co... číst dále
Štítky: Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Co by se Praze nejvíce hodilo místo Nákladového nádraží Žižkov?

Co by se Praze nejvíce hodilo místo Nákladového nádraží Žižkov?
25. 02. 2025 | Výborná příležitost udělat díky Nákladovému nádraží Žižkov ze Žižkova 15ti minutové město, atraktivní veřejné prostory, parky, školy, školky, dostupné bydlení atp. Vdechnout prostoru lidský rozměr. Po 30ti letech se mění území Nákladového nádraží Žižkov. Měla by tam vzniknout čtvrť pro 20 tisíc obyvatel. 95% území by mělo být pro bydlení.  Historická... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Veřejný prostor (tag42)

UJEP - pracuje na Plánu mobility

UJEP - pracuje na Plánu mobility
24. 02. 2025 | Do univerzitních kampusů už se nejezdí jen hromadnou dopravou a nechodí pěšky. Počet studentů, zaměstnanců, kteří příjíždí automobilem do kampusů (a do samotných měst) rychle roste. A právě kvůli tomu si univerzity zpracovávají Plány mobility.  Jak na to? Pojďme se podívat, jak to řeší ústecká univerzita UJEP. Více zde. číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Územní plánování (Mezioborového plánování, tag23)

Regionální sdílená kola - mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem

Regionální sdílená kola - mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem
21. 02. 2025 | Sdílená kola od Nextbike se dají nyní půjčovat v dalších obcích Moravskoslezkého kraje. Nyní si můžete půjčit kolo v obcích  - Frýdek-Místek, Sviadnov, Staré Město, Baška, Dobrá, Žabeň, Paskov, Ostrava a vrátit v jiné z těchto obcí. Například v Ostravě je k dispozici 380 stanic, ve Frýdku-Místku 125 stanic (s celkem 220 jízdních kol). Nextbike s finančním přispěním... číst dále
Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Sdílení aut a jízdních kol (Dobrá praxe, tag33)

Governance, mobilita a podoba města

Governance, mobilita a podoba města
21. 02. 2025 | Města mají vytvářet plány udržitelné městské mobility, které by měly být i postavené na vzájemné spolupráci zainteresujíících organizací, na to principu GOVERNACE. Co to ale je? Proto spolek Partnerství pro městskou mobilitu z.s. zajistil překlad recenzovaného článku: Governance, mobilita a podoba města, Wijnand Veeneman, from the book Urban Form and Accessibility Social,... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

IROP a MAS v Karlovarském kraji

IROP a MAS v Karlovarském kraji
20. 02. 2025 | Krajská síť MAS Karlovarského kraje koordinuje aktivity MASek, kterých je v Karlovarském kraji celkem pět. Cílem je společně efektivně rozvíjet venkov, propojovat veřejný, neziskový a soukromý sektor. Část dotačních prostředků je určena pro území dané MAS.  Jedná se o projekty, které cílí na zlepšení kvality života, podporují například dopravu, veřejný prostor,... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Rozpočet (Role města, tag3), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Veřejný prostor (tag42), Venkovská mobilita (tag47), Příroda v obci (tag50)

Chotěboř staví cyklostezku na bývalé železniční vlečce

Chotěboř staví cyklostezku na bývalé železniční vlečce
20. 02. 2025 | Celých 20 let trvala příprava na stavbu první cyklostezky v Chotěboři. Už na podzim roku 2025 tam povede nová 3,3 km dlouhá a 3 m široká cyklostezka Překonáte několik mostků a opěrných stěn a ocitnete se před branou vojenského prostoru. Cyklisté, bruslaři se tam budou obracet "na točně". V plánu je zřídit stánek s občerstvením, případně naučnou stezku na téma péče... číst dále
Štítky: Veřejný prostor (tag42), Cykloturistika (tag46)

Vídní na kole: díky nové infrastruktuře počet cyklistů stále roste

Vídní na kole: díky nové infrastruktuře počet cyklistů stále roste
19. 02. 2025 | Spolek Partnerství pro městskou mobilitu dlouhodobě sleduje, jak rakouská metropole intenzivně investuje do výstavby nových cyklostezek a pozitivní výsledky na sebe nenechávají dlouho čekat. Počet cyklistů v roce 2024 vzrostl o 5 % oproti předchozímu roku, což potvrzuje stále větší oblibu udržitelné dopravy mezi obyvateli města. O dlouhodobých plánech města se můžete dočíst... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Zpráva - Emise skleníkových plynů a uhlíková náročnost

Zpráva - Emise skleníkových plynů a uhlíková náročnost
16. 02. 2025 | V rámci projektu Active2Public Transport, jehož součástí je i spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s.,  byla vypracována analýza stávající situace v Podunají se zaměřením na současnou spotřebu energie a emise skleníkových plynů v jednotlivých druzích dopravy, jakož i přehled politik souvisejících s energií a emisemi skleníkových plynů na evropské a národní... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9)

Tři měsíce bez auta. Vídeň přichází s výzvou

Tři měsíce bez auta. Vídeň přichází s výzvou
11. 02. 2025 | Vídeňský dopravní podnik hledá 40 domácností, které by se od května do července vzdali používání svého auta. Na oplátku dostanou 500 Euro na veřejnou a sdílenou dopravu. Univeritat fur Bodenkultur bude monitorovat dopravní návyky prostřednictvím mobilní aplikace a dotazování. Cílem je ukázat, že veřejná doprava a sdílené služby jsou zajímavou alternativou k používání... číst dále
Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Sdílení aut a jízdních kol (Dobrá praxe, tag33), Kampaně (Občan, tag35)

Liberecký kraj podporuje cyklisty

Liberecký kraj podporuje cyklisty
10. 02. 2025 | Liberecký kraj uvolní 14 miliónů korun z dotačního fondu. Tím podpoří  Výstavbu komunikací pro cyklisty  Rekonstrukci, údržbu a opravy komunikací pro cyklisty Projektovou přípravu komunikací pro cyklisty Městskou mobilitu formou sdílených kol. Dále Liberecký kraj vybuduje další část cyklostezky Greenway Jizera a to mezi Turnovem a Svijany. Nejnižší cenu nabídla... číst dále
Štítky: Finance (Mezioborového plánování, tag20), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Boj s klimatem

Boj s klimatem
07. 02. 2025 | Globální teploty vzrostly a extrémní počasí se zvýšilo... Lidé podporují příznivé klima tím, že více chodí, jezdí na kole, žijí ekologicky a jak by měly myslet vlády? „Masivní růst obnovitelných zdrojů energie“ je dán především ekonomickými důvody, nikoli vládními politikami, protože obnovitelné zdroje energie - zejména solární - jsou nejlevnější variantou... číst dále
Štítky: Finance (Mezioborového plánování, tag20), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Cyklistické požadavky pro letošní federální volby v Německu

Cyklistické požadavky pro letošní federální volby v Německu
06. 02. 2025 | ADFC požaduje pro federální volby v Německu v roce 2025 bezpečný a dostupný systém mobility pro všechny. Cyklistickou síť v celém Německu, stabilní financování a závazné závazky by měly umožnit kvalitnější cyklistickou dopravu. ADFC představuje svou vizi „cyklistické země plus“ pro období po spolkových volbách. „Malé investice do kvalitní cyklistické infrastruktury... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Zapojování venkova a periferií do udržitelné hromadné dopravy

Zapojování venkova a periferií do udržitelné hromadné dopravy
05. 02. 2025 | Osoblažsko se účastní projektu NUTSHELL@CE, což je strategická a integrovaná transformace územního a dopravního plánování ve venkovských a periferních regionech střední Evropy. Jde o náhradu veřejné dopravy integrovanou dopravou (doprava na vyžádání, sdílení, cyklistika). Zástupci kraje absolvují školení o digitálních geoprostorových datech pro analýzu a plánování.... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Územní plánování (Mezioborového plánování, tag23), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Sdílení aut a jízdních kol (Dobrá praxe, tag33), Venkovská mobilita (tag47)

TP 132 - ZÁSADY ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH V OBCÍCH

TP 132 - ZÁSADY ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH V OBCÍCH
04. 02. 2025 | Ministerstvo dopravy vydalo v prosinci 2024 nové Zásady pro zklidňování dopravy na pozemních komunikacích v obcích. Jde o TP 132, který vznikl sloučením řady technických podmínek (TP 103 Navrhování obytných a pěších zón, TP 131 Zásady proúpravy silnic včetně průtahů obcemi, TP 132 Zásady návrhu dopravního zklidňování na místníchkomunikacích, TP 145 Zásady pro navrhování... číst dále
Štítky: Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Územní plánování (Mezioborového plánování, tag23), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Zpráva o globálních klimatických dominantách 2024

Zpráva o globálních klimatických dominantách 2024
04. 02. 2025 | Zpráva (Higlights Report 2024) potvrzuje, že rok 2024 byl historicky nejteplejším rokem na všech kontinentech (s výjimkou Antarktidy a Australasie). Evropa se od 80tých let otepluje dvakrát rychleji, než je celosvětový průměr., změny podporují častější letní vlny veder, celkově závažnost extrémních povětrnostních jevů, tají ledovce, jsou změny ve struktuře srážek.  Celou... číst dále
Štítky: Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14)

Rekola zlepšují

Rekola zlepšují
27. 01. 2025 | Rekola spouští pilotní provoz elektrokol v Prostějově, přídává držáky na telefon. Navíc expanduje do nových měst, teď například do Havířova a Kopřivnice-Nový Jičín. Na Rekolech lidé jezdí nejen do práce a do školy, ale i na oběd nebo nákup a to v průměru 2 km daleko. Jedna cesta nejčastěji trvá 12 minut. V současné době jezdí v Praze, Brně, Českých Budějovicích,... číst dále
Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Sdílení aut a jízdních kol (Dobrá praxe, tag33)

Terminál Smíchov pro cyklisty

Terminál Smíchov pro cyklisty
27. 01. 2025 | Terminál Smíchov se stane významným přestupním místem pro všechny hlavní druhy dopravu regionu. Vlaky, metro, tramvaje, městské i meziměstské autobusy. Počítá se s 1000 místy parkování pro cyklisty (a 1000 pro IAD). Pro cyklisty by měly vzniknout bezpečné cyklotrasy! v okolí terminálu. Terminál bude propojen s novými cyklostrasami pro každodenní dojíždění. Více zde. A69... číst dále
Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Odbočování na červenou - Česko naštěstí stále odolává

Odbočování na červenou - Česko naštěstí stále odolává
24. 01. 2025 | Zelená šipka na plechové destičce umožňuje odbočení doprava na červenou. Kromě Severní Ameriky (Kanada, USA, Mexiko) kde je to standard, novinka se používá třeba v Německu, Slovinsku, Nizozemí, Litvě, Belgii a nově i na Slovensku. Problematika vyvolává kontroverzní témata. Pro někoho zavedení nesvítících šipek znamená příležitost zlepšit plynulost dopravy pro druhé... číst dále
Štítky: Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)