Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Měli bychom se naučit předávat ceny v udržitelné mobilitě

05. 10. 2019

Dva roky po sobě úspěch v prestižní soutěži London Transport Awards. V Česku zatím podobné ceny nejsou. Zkusme se tedy  inspirovat touto novinkou ze SUSTRANS.

Jsme nadšení, že tři z projektů, na kterých jsme spolupracovali s městskými obvody Brent a Greenwich v Londýně, získaly v letošním roce ocenění.

Gratulujeme Brentu

Vítězstvím v kategorii cyklistické a pěší dopravy v soutěži London Transport Award získal londýnský obvod Brent ocenění za své investice ve výši 5 milionů liber do rozvoje podmínek pro chodce a cyklisty. V Brentu se podařilo úspěšně integrovat aktivní mobilitu do plánů na rekonstrukci veřejného prostoru. A my jsme měli možnost být nedílnou součástí tohoto úspěchu.

Místní radnice nás požádala, abychom vypracovali podrobný návrh jednoho z jejich zásadních projektů. Součástí našeho návrhu byl prostor pro cyklisty na částečně oddělených cyklopruzích na hlavní třídě Carlton Vale, včetně čtyř nových objezdů pro cyklisty kolem autobusových zastávek, a také 10 m široký přechod pro chodce, vůbec první tohoto typu v Brentu.

Spolupráce na návrzích

Naše pomoc byla zaměřena i na spolupráci města s veřejností, místními firmami a majiteli pozemků, která se týkala veřejného prostoru v centru Wembley. Především šlo o hlavní křižovatky, které jsme upravili tak, aby byly bezpečnější pro chodce a cyklisty. Důležitou součástí koncepce bylo i lepší propojení centra s novou výstavbou u Wembley Park.

Změna dopravních návyků obyvatel

Abychom zdejším rodinám pomohli naučit se jezdit víc na kole nebo koloběžce či chodit pěšky, ve spolupráci s místní radnicí jsme realizovali projekt Bike It Plus, program zaměřený na změny dopravního chování školou povinných dětí. Připravili jsme balíček akcí a aktivit přesně na míru 17 školám v Brentu.

Pozitivní výsledky

Strategie cyklistické dopravy v Brentu přinesla skvělé výsledky, podíl cest vykonaných na kole je zde vyšší než v kterékoliv jiné části vnějšího Londýna.

Výsledky práce našeho týmu Bike It (výsledky ze školního roku 2017/18):

  • Poskytli jsme cyklistický výcvik 742 dospělým a 3345 dětem do 15let;
  • Tři měsíce jsme se věnovali devíti maminkám, které vůbec neuměly jezdit na kole;
  • Pracovali jsme také s žáky jazykové školy Convent Language School a s členy cyklistického klubu v Preston Park, abychom jim pomohli zlepšit techniku a zvýšit sebedůvěru v sedle jízdního kola.

Uznání pro práci na stezce Thames Path v Greenwichi

Ocenění v kategorii Cyklistická a pěší doprava získala městská část Greenwich za skvělou práci na stezce podél Temže, kde byla doplněna chybějící část pro chodce a cyklisty na trase 1 Národní cyklistické sítě, resp. stezce pro pěší Quietway 14. Sustrans v projektu fungoval jako realizační agentura pro Transport for London, podílel se mj. na zajištění výstavby nového konzolového mostu pro chodce a cyklisty a na vyjednávání s majiteli pozemků kvůli dokončení chybějícího úseku.

Nová trasa je součástí kultovní Trasy 1 Národní cyklistické sítě, která vede z Doveru přes Greenwich na Shetlandské ostrovy. Nová trasa odvádí chodce a cyklisty pryč od rušné dopravní tepny Woolwich Road na stezku bez motorové dopravy, kde je jejich cesta nejen bezpečnější, ale i kratší.

Transformace vlivu místních firem na životní prostředí

Další ocenění, tentokrát v kategorii Přínos pro udržitelnou dopravu, získala naše spolupráce s místním tradičním řeznictvím Drings. Tato kategorie zahrnuje inspirativní projekty ze všech odvětví.

V rámci projektu, zaměřeného na nulové emise v Greenwichi, postavil Michael Jones, majitel řeznictví Drings, svou dieselovou dodávku, běžně používanou pro účely zásobování, proti novému nákladnímu elektrokolu. Testováním jsme chtěli zjistit, který dopravní prostředek bude vhodnější nejen z hlediska vlivu na životní prostředí, ale i pro účely podnikání.

Náš pracovní tým, který se zaměřuje na ekologičtější možnosti dopravy v nejrůznějších firmách, pověřil výrobce nákladních elektrokol Riese and Mueller, aby nám zajistil vhodné kolo. Čtyřem zaměstnancům řeznictví jsme poskytli výcvik, jak nakládat s tímto typem jízdního kola. Také jsme společně hledali nejvhodnější trasy. Náš tým pak provedl podrobnou analýzu a hodnocení.

Greenwich použil k financování tohoto pilotního projektu zdroje z Fondu starosty Londýna pro kvalitu ovzduší. Projekt je jednou z iniciativ programu Nízkoemisní čtvrť.

Zdroj: https://www.sustrans.org.uk/news/success-two-years-row-prestigious-london-transport-awards

Video k textu o stezce Thames Path: https://www.sustrans.org.uk/news/thames-path-missing-link-completed-greenwich

Zveřejněno dne 22. 5. 2019


Štítky: Kampaně (Občan, tag35)