Bezpečnost, nebo plynulost dopravy, aneb je řada iniciativ, které řeší danou problematiku.

Cílem této webové stránky je však zdůrazňovat, že pokud mají plány udržitelné městské mobility (SUMP) podporovat aktivní mobilitu, pokud mají zmírňovat dopady na životní prostředí, pak se tomu má přizpůsobit i dopravní infrastruktura, i pohled na bezpečnost a plynulost silničního provozu.

Ptáme se, proč rodiče musí vozit svoje děti autem do škol, na trénink, proč se čím dál tím víc používá termín "mama taxi"? Možná proto, že pokud se schvalují nějaké projekty, tak sice mnozí dopravní experti a zástupci policie použijí známe argumenty typu "musíme zajistit bezpečnost a plynulost silničního provozu", ale jen málokdy to má dopad na omezení provozu aut. Pojetí bezpečnosti z pohledu udržitelné městské mobility je prostě jiné. Chce vytvořit našim dětem, ženám, seniorům a lidem s omezenou pohyblivostí takové podmínky, aby se cítili bezpečně. Rodiče by pak už třeba pustili své děti sami, možná ...

Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Bezpečnost - musíme jít „Za hranice Vize nula“

Bezpečnost - musíme jít „Za hranice Vize nula“
09. 05. 2020 | Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. se zájmem sledoval diskusi na facebooku téma „nehodovost cyklistů v číslech“: https://www.facebook.com/ibesip/posts/3014354491936771?comment_id=3019323631439857 Celá diskuse odhalila jednu skutečnost – jakou sílu mají čísla a jejich interpretace. Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. přichází s originální odpovědí.... číst dále
Štítky: Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13)

Jednoduché řešení na živější ulice a bohatší město? Oslo a Helsinki nabízejí recept.

Jednoduché řešení na živější ulice a bohatší město? Oslo a Helsinki nabízejí recept.
23. 02. 2020 | Města, která chtějí pro své občany relativně rychle zlepšit bezpečnost v ulicích, stále častěji sahají také po plošném snižování rychlosti. 30 km/h a tomu přizpůsobený design ulic pomáhá jak s hlukem, tak i nehodovostí a celkovou plynulostí provozu.  V Helsinkách loni nezabili řidiči v autech jediného chodce ani člověka na kole. Zní to možná morbidně, a přitom... číst dále
Štítky: Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18)

Nová pravidla silničního provozu v Německu

Nová pravidla silničního provozu v Německu
06. 01. 2020 | Větší bezpečnost chodců a cyklistů, omezení a zákazy pro motoristy a hlavně výrazně tvrdší postihy pro ty neukázněné. To je společný jmenovatel pro změny v silničních zákonech, které chystá na rok 2020 Německo. Nová pravidla jsou nastavena tak, aby poskytovala větší ochranu zranitelným účastníkům silničního provozu, jako jsou cyklisté a chodci. Zpomalení kamionů... číst dále
Štítky: Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

15 příkladů na téma Bezpečnost, ale jinak

15 příkladů na téma Bezpečnost, ale jinak
05. 01. 2020 | Jak by řekl klasik: "Všichni jsou odborníci na bezpečnost". Proto spolek Partnetství pro mstskou mobilitu nechce být další z řady expertů na bezpečnost. Chce jen zdůrazňovat jednu maličkost. Pokud mají plány udržitelné městské mobility (PUMM) podporovat aktivní mobilitu, pokud mají zmírňovat dopady na životní prostředí a pokud se tomu má i přizpůsobit dopravní infrastruktura,... číst dále
Štítky: Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13)

„Tak, jdeme na to“: Proč požadujeme stavební normy, které zohledňují především zranitelné účastníky dopravy

„Tak, jdeme na to“: Proč požadujeme stavební normy, které zohledňují především zranitelné účastníky dopravy
02. 12. 2019 | Skvělý článek ze serveru SUSTRANS. Další inspirace pro český neziskový sektor. Ano, dělá se toho hodně, ale vždy je dobré čerpat a inspirovat se od "sousedů". Originální článek: „Tak, jdeme na to“: Proč požadujeme stavební normy, které zohledňují především zranitelné účastníky dopravy „No tak, jdeme na to!“ Tahle slova jsem mumlal ke svému ročnímu dítěti,... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13)

Cizinci zaviní v ČR tisíce nehod, může za to i neznalost pravidel

Cizinci zaviní v ČR tisíce nehod, může za to i neznalost pravidel
29. 08. 2019 | Česká republika je vyhledávanou turistickou destinací, navíc je pro řadu motoristů významnou tranzitní zemí. A tak není divu, že řidiči s cizí státní příslušností zaviní ročně na našem území několik tisíc nehod, při nichž několik desítek osob zemře a více než tisícovka účastníků silničního provozu je zraněna. Jednou z příčin nehodovosti cizinců je... číst dále
Štítky: Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18)

Jak se jezdí v pruzích? Naučíte se do pěti minut.

Jak se jezdí v pruzích? Naučíte se do pěti minut.
08. 02. 2019 | Jen nedávno se v českém zákoně objevily novinky, které mají vliv na chování prakticky všech, kdo jezdí po českých silnicích. Od roku 2016 se začaly objevovat ochranné cyklopruhy, které doplnily už dříve uzákoněné vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty.  Většina lidí, kteří vlastní řidičský průkaz, ale absolvovala zkoušky už před schválením novinek. Přezkoušení... číst dále
Štítky: Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Kampaně (Občan, tag35)

Praha se může pochlubit vysokou kvalitu života. Celkovou známku zhoršuje nedostupné bydlení a doprava

Praha se může pochlubit vysokou kvalitu života. Celkovou známku zhoršuje nedostupné bydlení a doprava
01. 11. 2018 | Obyvatelé metropole mají jedny z nejlepších podmínek pro život. Praha zaujímá druhou pozici na žebříčku měst s nejvyšší kvalitou života v Česku. Podle mezinárodních srovnání je na tom nejlépe ze všech evropských měst bývalého "východního bloku".  Vyplývá to z žebříčku, který sestavuje konzultační společnost Mercer na základě průzkumu 231 měst. Jak z uvedených... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14)

Za dopravní nehody platí celá společnost, vloni to bylo celkem 69,4 miliard

Za dopravní nehody platí celá společnost, vloni to bylo celkem 69,4 miliard
26. 01. 2018 | V roce 2016 vyšetřila Policie ČR 98 864 nehod. Celkové ekonomické ztráty z dopravní nehodovosti na pozemních komunikacích za rok 2016 se vyšplhaly na 69,4 mld. Kč, což představuje 1,45 % hrubého domácího produktu (HDP) za rok 2016. Zemřelo 611 osob, 2 530 bylo těžce zraněno, 24 486 lehce. Výpočet ztrát připravili odborníci z Centra dopravního výzkumu. „Použili jsme k... číst dále
Štítky: Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18)

Mají cyklopiktokoridory nějaký přínos?

Mají cyklopiktokoridory nějaký přínos?
17. 01. 2018 | Cyklopiktokoridory se čím dál více používají tam, kde není prostor (nebo vůle) vytvořit regulérní pruh pro cyklisty. Jak je to ale s jeho využíváním a bezpečností?Otázky a odpovědi najdete na webu www.mistotvorba.cz, v článku, který byl zveřejněn dne 13. 1. 2018. Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování... číst dále
Štítky: Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Bezpečný odstup - nejsme na silnicích sami

Bezpečný odstup - nejsme na silnicích sami
02. 01. 2018 | V roce 2016 bylo nedodržení bezpečné vzdálenosti druhou nejčastější příčinou dopravních nehod v ČR (12,7 %). Bezpečná vzdálenost mezi vozidly je vhodná zejména pro: kompenzaci nezpomalení vozidla za dobu reakce řidiče následujícího vozidla, vytvoření dostatečné vzdálenosti mezi následujícími vozidly po jejich úplném zastavení. Jak na to pohlíží zákon? „Řidič... číst dále
Štítky: Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18)