Hledat
facebook
Toggle navigation
Data
Bezpečnost
Principy městského plánování z pohledu bezpečnosti dopravy
Inspirace po nový pohled
Česko v pohybu
Ročenka dopravy 2022 MD
Dopravní modely
Emise a imise z dopravy
Hluk a vibrace z dopravy
Teorie
Měření dopravního chování
Stupeň automobilizace
Infrastruktura
Pěší doprava
Orientace
Lavičky
Důležitost
Strategie
Městské strategie pěší dopravy
Národní strategie pěší dopravy
Propagace - projekty
Priority
Bezpečnost
Náměty pro akční plán
Cyklistická doprava
Jednosměrné ulice
Náměty pro akční plán
Integrační opatření ve vozovce
Cyklostezky a podobné „cyklokomunikace“
Cyklozóny
Křižovatky a křížení
Příklad - podjezdná výška
Extravilán: propojení města s okolními obcemi
Zklidňování dopravy
Jednosměrky
Bezbariérovost
Elektrokola
Parkování a odstavování kol
Bike sharing
Parkování
Teorie
Transport learning
Push&Pull
Náměty pro akční plán
Nové služby mobility a inovace
Diferencované systémy
Městská logistika a přeprava zboží
Nákladní kola
Kroky plánování udržitelné městské mobility jako pomoc pro přípravu SULP
Autonomní vozidla
Čistá mobilita
Elektromobilita
Doprava a emise
Spojitost mezi městskou silniční dopravou a emisemi hluku a znečištění ovzduší
Úpravy vzorců mobility v reakci na problémy s emisemi v ovzduší a hlukovou zátěží
Jednotlivé kroky plánování udržitelné městské mobility pro elektrifikaci dopravy
Příprava a analýza
Příprava strategie
Provozní plánování
Implementace a monitorování
Opatření pro rozvoj elektromobility
Vozový park pro vlastní potřebu
Doprovodná opatření
Vodík jako palivo
Bioplyn a syntetická paliva
Dynamické řízení dopravy
Vliv ŘSD a krajů na zklidňování v obcích
Služby
Veřejná doprava
DF Jana Pernera
Příklady 10 měst
Navrhovaná opatření
ELTIS
Smart Česko
Koncepce
Sdílená mobilita
Služby pro sdílenou elektromobilitu
E-koloběžky
E-skútry
Spolujízdy typu ride sharing a ride hailing
Bike sharing - sdílená kola
Car sharing
Sdílená nákladní doprava
Mobility as a Service
Udržitelný turismus
Cíl a výzvy
Spojte se a začněte
Inspirujte a informujte o možnostech mobility
Lepší udržitelný příjezd a doprava na poslední kilometr ve venkovských regionech
Zlepšení možností udržitelné mobility v místě
Vyhodnocujte své úsilí a jděte příkladem
Produkty
IONT tech
Powerbox.one
LogaCool s.r.o.
Bike Box
Zpracování analýz a dat
AirTracker
Ústav dopravních systémů ČVUT FD
Senzor - viSEN
Mobilab - dopravní průzkumy
Komunikace
Teorie o komunikaci
Proč komunikovat
Teorie - Smart Česko
Teorie - VŠE Praha
Návodné otázky
Tři doporučení po města
Změna v 7 krocích
Komunikační nástroje
Firemní plány mobility
Teorie
Do práce na kole
Další podněty
Facebooková skupina
Propagovat souvislosti
Výstavy
Místní weby
Propojování občanů
Politik, úředník
Učitelé a studenti
Firmy
Neziskovka
Ambasadoři
Společenské a humanitní vědy
Indikátor - Spokojenost & kvalita života
Změna stereotypů
CityChangers
Cena Víta Brandy
Design ulice
Dostupnost
Inovace
Příklady z praxe
Veřejný prostor
15minutové město
1. Mapování praxe 15minutových měst
1.1 Metoda mapování praxe 15minutových měst
1.1.1 Shromažďování praxe 15minutových měst
1.1.2 Shromážděná data a kritéria výběru
1.1.3 Vývoj typologie praxí 15mC
1.2 Definice 15minutového města
1.3 Přehled praxe ve světě a v Evropě
1.3.1 Přehled měst
1.3.2 Přehled postupů 15mC
1.3.3 Praxe 15mC: klasifikace podle klíčových oblastí činnosti
Ukázka praxe 01: Paříž, Francie
Ukázka praxe 02: Portland, USA
Ukázka praxe 03: Melbourne, Austrálie
Ukázka praxe 04: čtvrť Grasbrook (Hamburk), Německo
1.3.4 Praxe 15mC: Klasifikace podle radikální inovace
Ukázka praxe 05: Barcelonské superbloky, Španělsko
Ukázka praxe 06: Výbory pro audit čtvrtí v Bramptonu, Kanada
Ukázka praxe 07: Hodnotící rámec pro Edinburgh, Skotsko
1.3.5 Praxe 15minutových měst: Klasifikace podle spektra rozmanitosti
Ukázka praxe 08: Valencie, Španělsko
1.4 Typologie 15mC z hlediska zavádění inovací
Ukázka praxe 09: Paříž, Francie
Ukázka praxe 10: Milán, Itálie
Ukázka praxe 11: Fredrikstad, Norsko
2. Hloubkové průzkumy
2.1 Cíl a metodika
2.2 Přehled vybraných případových studií pro hloubkové průzkumy
2.3 Výsledky hloubkových průzkumů
2.3.1 Bologna
Koncept 15minutového města a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.2 Edinburgh
Koncept 15minutového města a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.3 Gent
Koncept 15minutového města a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.4 Lisabon
Koncept 15minutového města a jeho cíle
Přehled realizovaných/plánovaných postupů 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.5 Paříž
Koncept 15mC a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
2.3.6 Vídeň
Koncept 15mC a jeho cíle
Přehled zavedených/plánovaných praxí 15mC
Implementace a monitorování
Klíčové poznatky: silné stránky
Klíčové poznatky: výzvy a kritické body
3. Poznatky a doporučení
Zklidňování
Jednosměrné ulice
Školní ulice
Cyklistická zóna
Pěší zóna
Obytná zóna
Sdílená zóna
Novinky zklidňování
Vliv zeleně
z pohledu dopravní infrastruktury
Plánování
Good governance
Pane veličenstvo, potřebujeme silnici
Strategické plánování
Inspirace z měst
Lipsko
Strategie rozvoje města
Vedoucí odboru dopravy
Vídeň
Lublaň
Další inspirace
Kodaň
Vize
Koordinátor mobility
Vize
Monitoring a evaluace
Místní agenda 21
Evropské indikátory
Doporučené indikátory SUMP
Územní plánování
Dopravní plánování
Ústav dopravních systémů ČVUT FD
Teorie
Vzájemné vlivy
Města krátkých vzdáleností
Přínosy měst krátkých vzdáleností
Funkční městský region
Potřeby uživatelů
Ženy
Děti
Teorie
Inspirativní příklady
Očima dětí
Senioři
Osoby se zvláštními potřebami
Náměty pro akční plán
Teze o veřejném prostoru
Sdílená zóna
Koncepce
Náměty
Dokumenty ke stažení
Transport learning
Lidský rozměr
Spokojenost a kvalita života
Krize ulice
Architekt Jan Gehl
Design ulice jako proces
15 PRINCIPŮ PRO KVALITNÍ VEŘEJNÝ PROSTOR
Městský veřejný prostor
Příklady
Revitalizace komunikací
Zklidňování prostoru
Mobiliář
Zeleň ve městě
Adaptace severských zemí
Zapojení mladých lidí do transformace měst
Politická doporučení pro místní vlády
Reprezentativní příklady
Dokumenty
Česká republika 2030
Smart Česko
Teze
Doprava a mobilita
Partnerství pro městskou mobilitu
Společné prohlášení
Základní informace
Správa a plánování
Veřejná doprava a dostupnost
Služby mobility a inovace
Průřezové vazby
Doporučení
Budoucnost mobility: Strategie pro města
Klimaaktiv
Ochrana klimatu
Turisticky exponované lokality
Národní dokumenty
WHO, THE PEP, MA21
Knihovna
Archiv novinek z roku 2017
Základní teze
SUMP-Up
Konference SUMP 2019
Podněty 2019
Letní škola - Made in Leipzig
Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+
Podněty 2017
Evropské dokumenty
Evropské projekty
10 principů pro udržitelnou dopravu
Evropské iniciativy
German Partnership
SUTP
Projekt SIMPLA
Regulační opatření
Lipská deklarace
Brémská deklarace
Aktuality
Akce
Nacházíte se:
Veřejný prostor
Plánování
Dopravní plánování
Ústav dopravních systémů ČVUT FD
UPOZORNĚNÍ: Váš prohlížeč má vypnutý JavaScript. Funkce tohotowebu mohou být značně omezené.
Ústav dopravních systémů ČVUT FD