Měření dopravního chování


Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Česko v pohybu

Česko v pohybu
20. 03. 2024 | Metoda a základní výsledky celostátního průzkumu dopravního chování. Příručka od CDV, která sleduje účely cest, dělbu přepravní práce, přepravní časy a vzdálenosti, volbu hlavního dopravního módu aj. Ke stažení zde. číst dále
Štítky: Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Bezpečné cesty do školy

Bezpečné cesty do školy
31. 01. 2024 | Program Bezpečné cesty do školy řeší - že každý čtvrtý prvňák vnímá cestu do školy jako nebezpečnou. Děti by rády chodily pěšky, jezdily na kole, koloběžce. A každé čtvrté dítě jezdí do školy autem. Zároveň 75 % rodičů požaduje u škol bezpečnější cesty pro chodce a více než polovina rodičů se přiklání pro větší zklidnění dopravy u školy. Víme... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Přerov bude sčítat chodce a cyklisty

Přerov bude sčítat chodce a cyklisty
29. 01. 2024 | Olomoucký kraj vypsal dotaci 50% na sčítače dopravy. Přerov toho využívá a bude sčítat chodce a cyklisty hned ve dvou ulicích. Sčítače budou umístěny na lampách a v případě potřeby budou přemístětny na jiné stezky. Více zde. Ilustrační foto Intelicity číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17)

Školy řeší nápor mama taxi

Školy řeší nápor mama taxi
10. 01. 2024 | To, že před některými školami jsou dopravní problémy, to víme všichni z praxe. Uvědomme si, jak je důležité, aby děti (ale samozřejmě i dospělí) chodili pěšky (jezdili na kole, koloběžce atp.), je to nejlepší trénink pro tělo i pro výkonnost mozku. Ale... Dopravní plánování s tím ruku v ruce zatím nejde.  Kvůli množství aut i chodců vznikají ráno před některými... číst dále
Štítky: Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Co je to PIARC?

Co je to PIARC?
15. 12. 2023 | PIARC je Světová silniční asociace založená za účelem podpory spolupráce u témat souvisejících se silniční dopravou a infrastrukturou. PIARC byla založena v roce 1909, je mezinárodní, nepolitická a nezisková a již ve více než 120 zemích. Integruje odborníky z oblasti silniční dopravy a infrastruktury, uveřejňuje jejich doporučení a zprávy. Výsledky jsou široce přístupné... číst dále
Štítky: Koordinátor mobility (Role města, tag5), Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Hluk a vibrace z dopravy (Fakta a čísla, tag10), Infrastruktura a vozový park (Fakta a čísla, tag11), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29), Elektromobilita, čistá vozidla a paliva (Dobrá praxe, tag30), Městská logistika a přeprava zboží (Dobrá praxe, tag31), Ostatní (Občan, tag41)

Jak studenti a děti jezdili před 20 lety škol a jak jezdí teď?

Jak studenti a děti jezdili před 20 lety škol a jak jezdí teď?
14. 12. 2023 | Přemýšleli jste nad tím? Myslíte, že se to nějak významně změnilo za těch 20 let?  Ano... Je tomu tak. A hodně. Největší skok provedla osobní automobilová doprava. a to ze 3% na 17%.  Více zde. číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Ostatní (Fakta a čísla, tag16)

Modal split do škol v ČR v roce 2020

Modal split do škol v ČR v roce 2020
13. 12. 2023 | Jak se přepravovaly děti od 8 do 15 let do školy v České Republice? Řeknete si, takže nemají řidičák,  půlka bude chodit pěšky, někdo možná na kole a druhá půlka městskou hromadnou nebo hromadnou dopravou. Ale kdepak... Psal se rok 2020.... Už musíme zahrnout dovážení děti automobily...  A je to takhle: chůze 49,2% kolo 16,9% MHD 14,9% HD 14,2% auto 16,9% Více z... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Ostatní (Fakta a čísla, tag16)

CykloRank Česko 2023: Top města pro cyklisty

CykloRank Česko 2023: Top města pro cyklisty
10. 11. 2023 | CykloRank je žebříček měst sestavený podle množství jejich cyklistické infrastruktury. Do srovnání bylo zařazeno všech 127 měst nad 10 000 obyvatel. První tři vítězné stupně obsadila města: Uničov, Hradec Králové a Pardubice!! Sláva městům, která významně podporují cyklistickou dopravu! Podívejte se na celý dokument zde. číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Ostatní (Fakta a čísla, tag16), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Jak jezdí žáci a studenti do škol v České republice?

Jak jezdí žáci a studenti do škol v České republice?
07. 11. 2023 | V České republice v roce 2021 27% žáků a studentů chodilo do školy pouze pěšky 23% žáků autobusem Nejvíce pěšky se chodí v Karlovarském, Ústeckém, Libereckém, Jihomoravském, Olomouckém a Moravskoslezkém. Autobusem děti do škol jezdí nejvíce na Vysočině, v Jihočeském kraji, Plzeňském, Královehradeckém, Pardubickém a Zlínském. V Praze se do škol nejvíce... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Ostatní (Fakta a čísla, tag16), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

Česká republika dopravně

Česká republika dopravně
06. 11. 2023 | Do velkých měst lidé za prací dojíždějí hromadnou dopravou. Rozvinutá města s rozvinutou sítí hromadné dopravy jsou také místem, kde lidé jezdí do práce hromadnými prostředky. Ale malé obce? Města a kraje s méně rozvinutou hromadnou dopravou? Tak tam zase vládne automobil. Jedná se především o karlovarský kraj  a Vysočinu. A kolo? To zase nejvíce jezdí v nížinách... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Ostatní (Fakta a čísla, tag16), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Změna za 20 let - jak se jezdí do práce?

Změna za 20 let - jak se jezdí do práce?
04. 11. 2023 | Spolek Partnerství pro městskou mobilitu pro Vás připravil článek - jak Češi dojíždí za prací teď a jak dojížděli před 20 lety. Výsledky jsou víc než tristní!  Posaďte se, data jsou neúprosná! Za posledních 20 let klesl modal split všech dopravních způsobů v České republice, až na individuální motorovou dopravu. Celých 36% přešlo z trvale udržitelné dopravy... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Ostatní (Fakta a čísla, tag16), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Modal split - Češi do práce

Modal split - Češi do práce
03. 11. 2023 | Spolek Partnerství pro městskou mobilitu analyzoval data ze SLDB z roku 2021, abychom zjistili, jakým způsobem se lidé s trvalým pobytem v ČR dopravují do práce.  Data jsou následující: 61% auto nebo motorka 25% hromadná doprava (meziměstský autobus, vlak a městská hromadná doprava) 10% pěšky 4% kolo Celý článek zde. Další zajímavé informace vyšly na aktualne.cz. Základní... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Ostatní (Fakta a čísla, tag16), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Žáci a studenti do škol – jak?

Žáci a studenti do škol – jak?
31. 10. 2023 | Tipli byste si, že:  27% žáků a studentů chodí do školy pouze pěšky 23% žáků autobusem Kde se chodí do školy nejvíce pěšky? v Karlovarském, Ústeckém, Libereckém, Jihomoravském, Olomouckém a Moravskoslezkém. Kde se jezdí nejvíce do škol autobusem? na Vysočině, v Jihočeském kraji, Plzeňském, Královehradeckém, Pardubickém a Zlínském. Kde zase do škol většina... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Ostatní (Fakta a čísla, tag16), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Míry popularity sportu v České republice 2020

Míry popularity sportu v České republice 2020
16. 01. 2023 | Národní sportovní agentura (NSA) zrealizovala ve druhé polovině října 2020 rozsáhlý výzkum zaměřený na vztah ke sportu amíru popularity jednotlivých sportů v ČR. Sběr dat probíhal formou on-line dotazování na panelu respondentů společnostiEuropean National Panels s.r.o. Společnost European National Panels s.r.o. disponuje největším panelem respondentů v Českérepublice,... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15)

Evropský atlas mobility

Evropský atlas mobility
25. 03. 2022 | Publikace představuje klíčová fakta a čísla o dopravě a mobilitě v Evropě a jejím cílem je přispět k úsilí o udržitelnou a spravedlivou mobilitu v Evropské unii. Publikace vznikla ve spolupráci Heinrich-Böll-Stiftung a Partnerství pro městskou mobilitu. V 18 kapitolách doprovázených 47 podrobnými infografikami ukazuje fakta a čísla o dopravě a mobilitě v Evropě.   Evropa... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Hluk a vibrace z dopravy (Fakta a čísla, tag10), Infrastruktura a vozový park (Fakta a čísla, tag11), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Ostatní (Fakta a čísla, tag16)

Průzkum dopravního chování v Brněnské metropolitní oblasti

Průzkum dopravního chování v Brněnské metropolitní oblasti
14. 02. 2022 | Chůzí, na kole či koloběžce, městskou i regionální hromadnou dopravou nebo autem? Mobilita osob v Brně se dynamicky vyvíjí, ve svém každodenním rytmu překračuje hranice města a stává se metropolitní. Pro efektivní dopravní a územní plánování města je tak nutné znát aktuální projevy dopravního chování obyvatel celé Brněnské metropolitní oblasti. Město Brno zastoupené... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12)

Analýza dopadu zklidnění Americké třídy v Plzni

Analýza dopadu zklidnění Americké třídy v Plzni
10. 02. 2022 | Město Plzeň již několik let zvažovalo zklidnění Americké ulice omezením individuální automobilové dopravy.  Tyto úvahy se datují od doby, kdy byla dokončena stavba ulice U Trati jako části vnitřního městského okruhu (rok 2000). Po několika letech úvah a politických i odborných debat bylo zklidnění Americké realizováno 23.8.2021. Omezení spočívá v zákazu vjezdu motorových... číst dále
Štítky: Digitalizace (Role města, tag4), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

V červnu Vídeň evidovala rekordní počet cyklistů

V červnu Vídeň evidovala rekordní počet cyklistů
23. 11. 2021 | Tisková zpráva Zahraniční kanceláře města Vídně Eurocomm-PR Praha   Rekordní počet čítající bezmála 1,4 miliónů cyklistů předčil v červnu veškerá očekávání organizace VCÖ, která se monitoringem cyklistické dopravy ve Vídni zabývá. Červnový výsledek je tak doposud nejvyšší naměřenou hodnotou od počátku měření. V meziročním srovnání se podle zástupců... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Co odhalil Evropský týden mobility ve Vídni? Skoro polovina tamějších domácností nevlastní auto

Co odhalil Evropský týden mobility ve Vídni? Skoro polovina tamějších domácností nevlastní auto
14. 11. 2021 | Tisková zpráva Zahraniční kanceláře města Vídně Eurocomm-PR Praha   Až do středy 22. září probíhá napříč městy u nás i v zahraničí Evropský týden mobility. Pro Vídeň je přitom ten letošní již dvacátý v řadě. Podle dostupných dat to však vypadá, že Vídeň na udržitelný způsob dopravy sází celoročně a ne jen jeden týden v roce. Skoro dvě třetiny... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Češi chtějí koloběžky, zjistil průzkum

Češi chtějí koloběžky, zjistil průzkum
20. 10. 2021 | Více než devět z deseti Čechů si ve svém městě přeje sdílená kola či koloběžky, podle každého druhého představují významné obohacení nabídky osobní dopravy. To jsou některá z hlavních zjištění průzkumu platformy Bolt mezi obyvateli měst, ve kterých služby mikromobility již fungují, i těch, kde zatím k dispozici nejsou.  Na konci dubna spustila platforma Bolt... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Sdílení aut a jízdních kol (Dobrá praxe, tag33)

Informovaná komunita je motivovaná komunita. Komunita by měla být centrem sběru dat

Informovaná komunita je motivovaná komunita. Komunita by měla být centrem sběru dat
02. 09. 2021 | Shromážděná data se většinou využívají jako informační zdroj o rozvoji dané lokality (zajištění služeb, infrastruktury atd.) pro politiky a úředníky. Ústřední součástí tohoto procesu by měli být ovšem také místní obyvatelé. Sběr dat by měl probíhat vhodným etickým a odpovědným způsobem a měla by být zcela dostupná pro veřejnost. Přesně o tento rozměr... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Děti (Občan, tag38)

Vliv COVID-19 na dopravu v číslech

Vliv COVID-19 na dopravu v číslech
01. 08. 2021 | V Evropě i na celém světě způsobil COVID-19 významný pokles používání veřejné dopravy. Evropská města jako Lyon nebo Nice zaznamenala na začátku roku 2020 85% až 95% pokles v používání veřejné dopravy. Podobný významný pokles byl pozorován v Nizozemsku. Toto značné snížení počtu cestujících bylo částečně způsobeno nepodloženými obavami lidí, že se ve vlacích... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15)

Ve Vídni připadá jedno auto na tři obyvatele

Ve Vídni připadá jedno auto na tři obyvatele
22. 03. 2021 | Ve dvoumilionové Vídni je registrováno 719 tisíc automobilů, v přepočtu tedy vychází 0,37 auta na osobu. Stupeň motorizace dlouhodobě klesá, počet automobilů totiž roste pomaleji než počet obyvatel. Stejně tomu bylo i v koronavirovém roce 2020. Podle dopravních expertů VCÖ auta ve městech ztrácí na významu. V roce 2020 uskutečnili obyvatelé Vídně 46 procent běžných... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12)

Atlas mobility pro Evropu 2021 byl oficiálně představený v Bruselu

Atlas mobility pro Evropu 2021 byl oficiálně představený v Bruselu
08. 02. 2021 | Bruselská kancelář nadace Heinrich-Böll-Stiftung představila minulý týden zbrusu nový Atlas mobility pro Evropu. Publikace představuje klíčová fakta a čísla o dopravě a mobilitě v Evropě a přispívá k úsilí o udržitelnou a spravedlivou mobilitu v Evropské unii. Hlavní poznatky z Atlasu jsou shrnuty ve 12 krátkých lekcích. Výhledově by měla vyjít také česká verze, zatím... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Co nás naučil COVID-19 o dopravě a mobilitě?

Co nás naučil COVID-19 o dopravě a mobilitě?
24. 04. 2020 | Posledních šest týdnů přineslo největší změnu v  práce i životního stylu. Nejvíce viditelné bylo, že jsme přestali cestovat. Hlavně jsme ale vyměnili dopravní prostředky. Jak se změnila doprava a co nás naučil COVID-19?     Omezení kontaktů a mobility Snížení objemu dopravy v Česku bylo nejvíce na úkor volnočasových aktivit, tedy rekreace a sdružování se na... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17)

Lekce 8., díl 2. Proveďte analýzu problémů a příležitostí (u všech způsobů dopravy)

Lekce 8., díl 2. Proveďte analýzu problémů a příležitostí (u všech způsobů dopravy)
16. 04. 2020 | Čeká republika by mohla učit Evropu, jak zpracovat analýzu v rámci procesu SUMP. V získávání dat a analýzy problémů jsou naše externí firmy skutečně jedničky. Čím delší text analýzy, čím více dat, čím více matematických výpočtů, tím lépe. Ale možná přeci jen něco našim analýzám chybí. Neměla by být analýza taky o něčem jiném? „Neříkejte mi, jaké... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12)

Zveřejněny výsledky prvního celostátního průzkumu dopravního chování u nás

Zveřejněny výsledky prvního celostátního průzkumu dopravního chování u nás
08. 04. 2020 | Od podzimu 2017 do jara 2019 v České republice probíhal historicky první celostátní průzkum, který si kladl za cíl zmapovat odkud, kam, jakými dopravními prostředky a za jakými účely obyvatelé Česka cestují. Data z průzkumu, která byla právě zveřejněna, mají přispět k efektivnějšímu a smysluplnějšímu plánování dopravy zohledňujícímu současné i budoucí potřeby... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12)

PUMM Olomouc - průzkum určení monitorovacích indikátorů

PUMM Olomouc - průzkum určení monitorovacích indikátorů
21. 12. 2019 | V roce 2018 schválilo Zastupitelstvo města Olomouce na svém zasedání strategický dokument Plán udržitelné městské mobility Olomouc (dále jen „PUMMO“) podle maximalistického scénáře. Dokument byl poté předložen Komisi pro posuzování dokumentu městské mobility (Ministerstvo dopravy), která ho také přijala. Tento dokument je rozdělen na dvě části: Analytickou a Návrhovou,... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12)

Příklady z praxe - průzkum mezi studenty a učiteli

Příklady z praxe - průzkum mezi studenty a učiteli
26. 11. 2019 | Uvádíme nejlepší říklady z praxe, které by vám mohly pomoci nadefinovat průzkum mezi studenty a učiteli.  Obecně platí, čím přesnější a detailnější údaje jsou potreba, tím nákladnější a delší průzkum musí být.Konkrétní metodika musí být tedy postavena v rámci finančních mozností, časového omezení (mj. aktivní doprava kolísá výrazně v letním a zimním... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Kampaně (Občan, tag35)

Průzkum k tématu dopravy a volného času dětí v Mladé Boleslavi z roku 2012

Průzkum k tématu dopravy a volného času dětí v Mladé Boleslavi z roku 2012
22. 11. 2019 | V roce 2012 proběhl v Mladé Boleslavi průzkum k tématu dopravy a volného času dětí. Proč? Dnešní děti mají mnohem méně příležitostí k samostatnému pohybu venku, než mívala generace jejich rodičů. Bezpečný prostor pro spontánní hry s kamarády nebo třeba pro ježdění na kole je pro většinu z nich nedostatkovým zbožím. Jejich potřeby pro zdravý vývoj se ale nezměnily:... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Děti (Občan, tag38)

Český výzkum by se měl učit od toho norského.

Český výzkum by se měl učit od toho norského.
25. 09. 2019 | Položme si řečnickou otázku. Kdy naposledy česká výzkumná instituce, či nějaká vysoká škola zveřejnila zprávu tohoto typu: "Infrastrukturní opatření zvýšila využití cyklistiky v norských městech o 31 %". Je nepsaným tajemstvím, že výzkumné organizace a university se musí honit především za odbornými články, za které dostávají RIV body, aneb body, za které dostávají... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12)

Dopravní chování začíná v naší hlavě

Dopravní chování začíná v naší hlavě
16. 09. 2019 | Lidé se často domnívají, že dělají taková rozhodnutí, která jsou pro ně co nejlepší a nejracionálnější, a to i pokud jde o volbu dopravy. Při hledání vyhovujícího řešení pro jakoukoliv záležitost související s dopravou se však náš rozum nevyhnutelně potkává s našimi zvyky a postoji. A o tom by měl být Evropský týden mobility, který právě začíná. Bourat... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Motorizace v Německu je mezigenerační otázkou

Motorizace v Německu je mezigenerační otázkou
24. 06. 2019 | V souvislosti s dlouhodobými strategiemi se někdy objevuje úvaha, že jejich plné důsledky pocítí mladá generace. Je tedy přirozené sledovat, jaké jsou možnosti a potřeby mladých lidí. Například v sousedním Německu se dopravní chování mladých v poslední době mění: hlavním trendem je automobily používat, nikoli vlastnit. "Starší lidé se v dlouhodobém horizontu... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Senioři (Občan, tag40)

ARCHÍV NOVINEK Z ROKU 2017

  • Mobilita je paradoxně stále velmi nepopsaný jev. Setkáváme se s řadou vizí a předpovědí týkajících se globálních i regionálních změn, které budu mít dopad na současné pojetí mobility. Faktem je, že jsou často protichůdné a závisí na dnes neodhadnutelných faktorech. Co s pracovním trhem udělá robotizace a umělá inteligence? Budou lidé chtít pracovat z domu? Co budou dělat s volným časem?
  • Systém RODOS pomáhá řidičům i dopravním plánovačům. Technologie otevírají nové možnosti pro sledování a řízení dopravy a mobility. Konference s názvem Nástroje pro mobilitu 21. století, která se konala v Praze, představila výsledky několik let trvajícího výzkumu centra RODOS. Prestižní událost spojenou se zasedáním Světové silniční asociace (World Road Association, PIARC, AIPCR) navštívilo na 120 dopravních expertů.
  • RODOS: Centrum pro rozvoj dopravních systémů. Centrum pro rozvoj dopravních systémů RODOS je největším současným subjektem působícím v oblasti aplikovaného výzkumu v odvětví dopravy se zaměřením na monitorování, řízení silniční dopravy a jejího financování. Centrum RODOS tvoří tři největší technické vysoké školy v ČR, jedna veřejná výzkumná instituce a šest podniků, které patří mezi přední dodavatele.
  • V České republice začal celostátní průzkum dopravního chování „Česko v pohybu“(2017/09/13). Centrum dopravního výzkumu zahájilo celostátní průzkum „Česko v pohybu“. Jeho cílem je zjistit odkud, kam, jakými dopravními prostředky a za jakým účelem obyvatelé České republiky cestují. Získané informace přispějí k efektivnímu plánování dopravy tak, aby lépe odpovídala potřebám občanů. Průzkum potrvá do podzimu příštího roku.
  • Většina obyvatel Německa chce být méně závislá na svém autě. Většina řidičů aut si umí představit každodenní život bez auta, pokud k tomu bude mít vhodné podmínky. Podle reprezentativního průzkumu o ekologickém povědomí, který společně provedlo Federální ministerstvo životního prostředí (BMUB) a Německá agentura pro životní prostředí (UBA), by většina obyvatel Německa ráda snížila svou závislost na autě.
  • Průzkum projektu CHIPS zkoumá překážky, které lidem brání dojíždět do práce na kole. Jedním z cílů evropského projektu CHIPS je zajistit co největšímu počtu lidí vhodné podmínky pro dojíždění do práce na kole. Součástí prvního kroku je průzkum provedený na pracovištích v okolí cyklodálnic v Severním Irsku (Comber Greenway), v holandské provincii Gelderland (Rijnwaalpad), v holandském městě Tilburgu (Hart van Brabant), atd.
  • Jak cestujeme v české metropoli? Životní tempo se neustále zrychluje a lidé se během dne snaží stihnout, co se dá. Rozvoj dopravy spolu s její modernizací by jim v tomto ohledu měl být nápomocný. Ani naše metropole není výjimkou, plánování a organizaci pražské dopravy se věnuje celá řada odborníků. Pojďme se dnes podívat na specifika dopravního chování obyvatel a návštěvníků metropole.
  • Počet seniorů prudce narůstá, znamená to větší rizika v dopravě
    V roce 2015 žilo v České republice 1,8 milionu osob ve věku 65 a více let. Jejich počet poroste – v roce 2030 by jich mělo být už 2,6 milionu. Podle odhadů budou u nás za 20 let lidé nad 65 let tvořit celou třetinu obyvatel. Jsme na to připraveni? Co to znamená pro dopravu? Jak zajistit seniorům bezpečnou mobilitu?
  • Výsledky celostátního sčítání dopravy z roku 2016. Co nám data říkají o nás? Ředitelství silnic a dálnic zveřejnilo výsledky celostátního sčítání dopravy a porovnalo údaje s lety 2010 a 2016. Na drtivé většině úsecích se doprava zvýšila, na některých je doprava dokonce třikrát vyšší. Ze statistiky vyplývá, že doprava se zvyšuje na všech monitorovaných místech, a to minimálně v procentech, tradičně velmi vytížené je okolí Prahy.
  • Cestování vlakem se stalo fenoménem doby. Svaz cestujících ve veřejné dopravě vydal tiskovou zprávu (29.3.2017), ve které komentujeme statistiky počtu přepravených cestujících na železnici v ČR, které zveřejnilo ministerstvo dopravy.TZ: Cestování vlakem se stalo fenoménem doby, přeprava cestujících na železnici je nejvyšší v historii ČR. Přeprava cestujících na české železnici pokračuje v růstu již sedmým rokem v řadě.
  • Historicky první sčítání cyklistů v Přerově ukázalo potřebu nových cyklostezek. Celkem 42 572 průjezdů cyklistů napočítali v Přerově, během měření v květnu a v září, které probíhalo na 32 místech. Historicky první průzkum intenzit cyklistické dopravy zpracovala Vysoká škola logistiky, která sídlí také v Přerově.
  • Většina obyvatel Německa chce být méně závislá na svém autě. Většina řidičů aut si umí představit každodenní život bez auta, pokud k tomu bude mít vhodné podmínky. Podle reprezentativního průzkumu o ekologickém povědomí, který společně provedlo Federální ministerstvo životního prostředí (BMUB) a Německá agentura pro životní prostředí (UBA), by většina obyvatel Německa ráda snížila svou závislost na autě. Celých 91 % ...více
  • Průzkum projektu CHIPS zkoumá překážky, které lidem brání dojíždět do práce na kole. Jedním z cílů evropského projektu CHIPS je zajistit co největšímu počtu lidí vhodné podmínky pro dojíždění do práce na kole. Součástí prvního kroku je průzkum provedený na pracovištích v okolí cyklodálnic v Severním Irsku (Comber Greenway), v holandské provincii Gelderland (Rijnwaalpad), v holandském městě Tilburgu (Hart van Brabant), v belgické provincii Vlámský ...více
  • 2017/05/26 - Jak cestujeme v české metropoli. Životní tempo se neustále zrychluje a lidé se během dne snaží stihnout, co se dá. Rozvoj dopravy spolu s její modernizací by jim v tomto ohledu měl být nápomocný. Ani naše metropole není výjimkou, plánování a organizaci pražské dopravy se věnuje celá řada odborníků. Pojďme se dnes podívat na specifika dopravního chování obyvatel a návštěvníků metropole. Pražané ...více