LIDSKÝ ROZMĚR

Název stránky je odvozen od stejnojmenného filmu Lidský rozměr, který řeší jednu zásadni otázku - velkoměsta jsou moderní a okouzlující, Jsou však opravdu dobrými místy k životu? Vizionářský dánský architekt Jan Gehl a jeho kolegové se snaží navrhovat města jako místa pospolitosti a blízkosti. Chtějí v nich vytvořit více prostoru pro chodce a cyklisty a vrátit život do ulic mezi budovami.

Nebo se na problém můžeme podívat z jiné stránky - na principu dávného sporu dvou filosofií: Adam Smith vs. John Nash. Systémy plánování tras a navigační systémy v tichosti změnily způsob, jakým vnímáme město, v němž žijeme, i způsob, jak cestujeme. Natolik jsme si zvykli na navigaci, že si už ani nevzpomeneme na statické mapy, které jsme zkoumali v atlasech, ani na ty obrovské skládací mapy, které byly uložené v palubní desce auta. Jenže někdo musel navigaci naprogramovat a do své práce vložil kus své osobnosti, svého pohledu na svět ... Buď budeme věřit myšlence, že doprava bude regulována vlastními principy nabídky a poptávky, tou tzv. neviditelnou rukou, nebo se ztotožníme s myšlenkou Johna Nashe, kterou režisér Ron Howard  skvěle vysvětluje ve filmu Čistá duše: nejlepšího výsledku dosáhneme, pokud každý aktér dělá to, co je nejlepší pro něj samotného, a současně optimalizuje výsledek pro ostatní aktéry. 

INSPIRACE

Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Jak si poradí Vídeň s bývalým železničním nádražím?

Jak si poradí Vídeň s bývalým železničním nádražím?
28. 09. 2023 | Vídeňská radnice a rakouský dopravce ÖBB dokončili plány, jak zrevitalizovat původní železniční nákladové nádraží. Vznikne multifunkční čtvrť krátkých vzdáleností, zelený park a vodní plochy. Krásná nová městská čtvrť s vysokou kvalitou života. Viz další informace. číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Územní plánování (Mezioborového plánování, tag23), Plán mobility (Dobrá praxe, tag32)

Nový přístup k mobilitě

Nový přístup k mobilitě
26. 09. 2023 | Chceme Vám představit článek od amsterdamské vědkyně Anny Nikolaevové. Velmi zajímavě hovoří o tom, jak každodenní volba dopravního prostředku zásadně ovlivňuje náš život, naše zdraví, sociální soudržnost, pohodu, životní prostředí. Je potřeba o tom mluvit a řídit mobilitu jinak. Běh na dlouhou trať? Je to o nás všech. Více o zajímavém vědeckém pojednán... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Ženy (Občan, tag39)

Máme klíč k mysli teenagerů: Propojení biologie a behaviorálních změn v cyklistických programech

Máme klíč k mysli teenagerů: Propojení biologie a behaviorálních změn v cyklistických programech
07. 09. 2023 | V tomto článku můžete objevit fascinující interakci mezi biologií a změnami chování u dospívajících, kterou lze využít v cyklistických programech. Sylvia Gauthereau je referentkou pro behaviorální změny a zabývá se složitým fungováním mozku dospívajících a vlivem puberty; ve svém blogu osvětluje, proč dospívající vykazují určité chování a jak je můžeme účinně... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Děti (Občan, tag38)

Jak zavádět koncept 15minutového města

Jak zavádět koncept 15minutového města
06. 01. 2023 | Výzkumníci z německého Mnichova přispěli k diskuzi o dostupnosti a inkluzi v městské mobilitě. Jako výchozí bod vzali koncept 15minutového města Carlose Morena, podpořili ho nejnovějšími poznatky z nedávných experimentů a vytvořili plán, který odborníkům v praxi nabízí konkrétní kroky pro plánování, přípravu a implementaci ±15minutového města nejen v několika... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Územní plánování (Mezioborového plánování, tag23)

Duševní zdraví a každodenní doprava: jsou ženy vystaveny větším výzvám?

Duševní zdraví a každodenní doprava: jsou ženy vystaveny větším výzvám?
01. 08. 2022 | Roger Mackett působil řadu let jako profesor dopravních studií na londýnské University College. Není to tak dlouho, co odešel do důchodu. Ve svém posledním výzkumu se zabýval tím, jak duševní poruchy jako úzkost či deprese mohou ovlivnit naši každodenní dopravu. Ve svém blogu objasňuje své poznatky a především to, jakým způsobem se liší zkušenosti mužů a žen. Překlad... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Kampaně (Občan, tag35), Ostatní (Občan, tag41)

Ulice pro všechny

Ulice pro všechny
10. 11. 2021 | Proč je důležité, aby chodci, vozíčkáři a cyklisté dostali víc prostoru Ulice, které umožňují bezpečnější chůzi nebo jízdu na vozíčku či na kole, přinášejí místní komunitě celou řadu výhod. V tomto článku místní firmy i obyvatelé informují o tom, proč je pro ně změna v jejich lokalitě tak důležitá.   Kvůli pandemii Covid-19 bylo naléhavě nutné... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

Jak správně cestovat ukáže Karkulka nebo Bystrozraký, dopravní podniky mají novou edukační kampaň

Jak správně cestovat ukáže Karkulka nebo Bystrozraký, dopravní podniky mají novou edukační kampaň
09. 11. 2021 | Praha, 14. října 2021 S novou kampaní „Desatero skvělého cestujícího“ se od září mohou setkat lidé využívající veřejnou dopravu v šesti českých městech. Jejím cílem je pomocí humorných komiksových obrázků s pohádkovými motivy připomenout pravidla správného chování v prostředcích veřejné dopravy. Obrázky, které se objeví přímo ve vozech, určitě zaujmou... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Kampaně (Občan, tag35)

Jak cyklistika změnila můj život: příběh vietnamské spisovatelky ve Skotsku

Jak cyklistika změnila můj život: příběh vietnamské spisovatelky ve Skotsku
01. 11. 2021 | Ngan Nguyenová je vietnamská spisovatelka, která žije ve Skotsku a plní si zde svůj sen – naučit se psát v angličtině. Podělila se s námi o svůj vlastní příběh, kde vysvětluje, jak jízda na kole funguje jako její inspirace ke kreativitě a nabízí zklidnění do celého života. Jízda na kole změnila můj život Ani v těch nejdivočejších snech jsem si nepředstavovala,... číst dále
Štítky: Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Ostatní (Občan, tag41)

Plzeň trolejbusová

Plzeň trolejbusová
02. 10. 2021 | V sobotu 2. října 2021 ve 12:30 v DEPO2015 byly pokřtěny dvě knihy, jenž byly výsledkem čtyřleté práce týmu dobrovolníků. První se jmenuje 80 let Plzeň trolejbusová a jde o první monografii na toto téma. Výpravná publikace o 472 stranách, s 800 obrazy od sedmdesáti autorů a desítky archivních institucí se stane dosud největší knihou o plzeňské městské dopravě.... číst dále
Štítky: Infrastruktura a vozový park (Fakta a čísla, tag11), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

Superbloky. Vídeň jako Barcelona či Berlín

Superbloky. Vídeň jako Barcelona či Berlín
27. 08. 2021 | Více zeleně a volného veřejného prostoru, méně dopravy. Vídeň po vzoru Barcelony či Berlína plánuje svůj první superblok. Při výběru lokality sehrála významnou roli i analýza českého startupu. Radnice chce do přípravy zapojit i místní obyvatele a zohlední strategické cíle města.   Koncept takzvaných superbloků, které získaly světovou pozornost zejména díky Barceloně,... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Stromy v Paříži nebo Goteborgu ochlazují město a povzbuzují k pohybu

Stromy v Paříži nebo Goteborgu ochlazují město a povzbuzují k pohybu
24. 07. 2021 | K fyzické aktivitě lze povzbuzovat poskytnutím městské veřejné zeleně, která nabízí prostor pro jogging, jógu nebo k tomu, aby si lidé užívali přírody a sluníčka, čímž zároveň že pomůžeme snížit povrchovou teplotu asfaltových silnic a budov, neboť stromy a větší keře poskytují stín. Příklady ze švédského Gothenburgu ukazují, že teplota v městském parku... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Kampaně (Občan, tag35)

Inkluzivní doprava přispívá zdraví měst

Inkluzivní doprava přispívá zdraví měst
15. 07. 2021 | Zvyšující se cenová nedostupnost měst vede ke gentrifikaci metropolitních území a jejich okolí. Předměstí, která z hlediska dostupnosti zcela závisí na autech, mohou marginalizovat ty, kteří auto nemají - zejména mladé a starší lidi. Sociální izolace a nedostatek komunitní interakce jsou spojeny s horším zdravotním stavem. Výzkum odhaluje jasné a významné spojení mezi... číst dále
Štítky: Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Výzkum mobility v reálném životě v laboratoři aspern.mobil

Výzkum mobility v reálném životě v laboratoři aspern.mobil
19. 03. 2021 | Obyvatelé Vídně jsou hrdí na vysokou kvalitu života ve svém městě. Udržet tuto kvalitu v rychle rostoucím městě vyžaduje především zapojení inovací. Právě tuto cestu zvolila Vídeň v rámci své „Rámcové strategie pro chytré město“. Jedna věc je zřejmá: inovativní řešení nespočívají jen v technologickém pokroku. Město může být tzv. chytré jen tehdy, když... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Městská čtvrť je tam, kde probíhá každodenní život

Městská čtvrť je tam, kde probíhá každodenní život
15. 03. 2021 | V rámci projektu CIVITAS SUNRISE spolupracuje na změně dokonce šest městských částí! V řadě evropských měst čím dál častěji vznikají iniciativy, které řídí místní aktivní komunita, protože lidé cítí potřebu formovat své vlastní město, propojovat se v rámci občanské společnosti a vzájemně sdílet ty nejlepší příklady z praxe. To platí pro celou řadu aspektů... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Litomyšl: Přesedlejte z aut na kola, vyzývá chodící starosta

Litomyšl: Přesedlejte z aut na kola, vyzývá chodící starosta
12. 02. 2020 | Pořád se mluví o hledání řešení pro městskou mobilitu, ale faktem zůstává, že pokud starosta nebude tahounem, až zas se tolik nezmění. Proto jsme rádi za jakoukoliv první vlaštovku, že i v Česku je to možné. Dnes vyšla v tisku tato zpráva: Odborníci i laici v Litomyšli společně řeší mobilitu ve městě. Pracovní skupina ochotných a nadšených věří, že rozetnou... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Novoroční projev - vše je o lidech

Novoroční projev - vše je o lidech
01. 01. 2020 | Jaký bude rok 2020? Neměl by být neosobní. Vždyť spolek Partnerství pro městskou mobilitu není jen nějaká organizace, která má své IČO. Spolek je tvořen konkrétními lidmi, kteří mají podobné názory a společně chtějí ovlivňovat povědomí o městské mobilitě. Také proto letošní novoroční projev připravil koordinátor městské mobility z Třince, Leszek Gryga.... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

První svátek vánoční - 4 teze nejen pro moderní mobilitu

První svátek vánoční - 4 teze nejen pro moderní mobilitu
25. 12. 2019 | Za věřící se označuje čtvrtina dospělé populace České republiky (25 %). Třetina občanů (35 %) uvádí, že není nábožensky založena a téměř třetina (31 %) se považuje přímo za ateisty. Desetina (9 %) se vyhýbá jasnému vyjádření výběrem varianty „nejsem rozhodnut(a)“. Info z 18. 12. 2018, ale plus minus čísla budou sedět i na dnešní dobu. Takže tato novinka... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Něco se děje

Něco se děje
24. 12. 2019 | O VÁNOCÍCH SE DÁVAJÍ DÁRKY - TAK VÁM DÁVÁME JEDEN - POVÍDKU Franta, toho času úspěšně rozvedený muž v nejlepších letech je dlouholetý obyvatel rušného sídliště v jednom menším městě. Pracuje v prosperující soukromé firmě. Crrrrr! Franta je tak trochu konzervativec, tak mu pravidelně v 5:45 poskakuje na poličce klasický ručičkový budík. Jeho pravidelné vstávání... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Vídeň se stane centrem digitálního humanismu

Vídeň se stane centrem digitálního humanismu
22. 12. 2019 | Město Vídeň podporuje výzkum dopadů digitalizace na společnost. Jeden milion eur z navýšeného rozpočtu na vědu pro rok 2020 putuje do univerzitních projektů k digitálnímu humanismu: Vídeňský fond pro vědu, výzkum a technologie (WWTF) zdvojnásobil podporu na celkem dva miliony eur. Digitalizace znamená pokrok, přináší ale i zásadní změny ve společnosti. Jak se společnost... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

Je reálné změnit dopravní chování?

Je reálné změnit dopravní chování?
09. 12. 2019 | Je třeba si přiznat jednu věc. Můžeme mluvit o klimatických změnách, můžeme mluvit o nedostatku pohybu, ale víme, že pouhé informace nebývají dostatečně účinné k tomu, aby lidé změnili své dopravní chování, především pokud jde o volbu způsobu dopravy, která je do značné míry ovlivněna fyzickým prostředím (kde žijeme, kde pracujeme, dostupnost chodníků a cyklostezek... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Kampaně (Občan, tag35)

Doprava má dlouhodobý vliv na zdraví mladých lidí

Doprava má dlouhodobý vliv na zdraví mladých lidí
24. 11. 2019 | Dostupnost dopravy má značný vliv na životní rozhodování mladých lidí a definuje možnosti, které se mladým v životě nabízejí. Pokud například střední školy v místě bydliště nenabízejí takové obory, jaké mladého člověka zajímají, existuje pro něj způsob, jak se dostat do vzdálenější školy, která mu vyhovuje lépe? A pokud přijde nabídka práce, má možnost,... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Městský prostor a sociální izolace

Městský prostor a sociální izolace
22. 10. 2019 | Podle posledních údajů žije víc než polovina (51 %) osob starších 75 let sama. Dvě pětiny seniorů uvádějí, že jejich hlavním společníkem je televize. K boji se sociální izolací může přispět i odstranění bariér, které starším osobám brání v pohybu v okolí jejich bydliště. O to se snaží organizace SUSTRANS. Představte si vaši typickou každodenní trasu do... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Senioři (Občan, tag40), Ostatní (Občan, tag41)

Governance - Honba za štěstím, aneb budování odolných komunit v našich městech

Governance - Honba za štěstím, aneb budování odolných komunit v našich městech
16. 10. 2019 | Článek "Governance - Honba za štěstím, aneb budování odolných komunit v našich městech" stojí za přečtení. Je přeložen z časopisu Thinking Cities, který vydává evropské sdružení pro městskou mobilitu POLIS. V červnu bylo vydáno další číslo "Nejsme na konci visutého lana?" Originální verzi si můžete stáhnout zde a právě zde vyšel tento článek. Stejnou cestou... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Dopravní chování začíná v naší hlavě

Dopravní chování začíná v naší hlavě
16. 09. 2019 | Lidé se často domnívají, že dělají taková rozhodnutí, která jsou pro ně co nejlepší a nejracionálnější, a to i pokud jde o volbu dopravy. Při hledání vyhovujícího řešení pro jakoukoliv záležitost související s dopravou se však náš rozum nevyhnutelně potkává s našimi zvyky a postoji. A o tom by měl být Evropský týden mobility, který právě začíná. Bourat... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Design ulice - možnost stažení dokumentů

Design ulice - možnost stažení dokumentů
03. 09. 2019 | Blíží se pomalu termín první letní školy na téma udržitelné městské mobility, která proběhne ve dnech 10. - 12. 9. 2019 na FD ČVUT v Praze.  Z kapacitních a i časových důvodů se zde mnozí nedostanou a tak jednotlivá témata a prezentace budeme postupně zveřejňovat, aby všichni, kdo mají o problematiku zájem, se k informacím dostali. Materiály pro vás připravuje spolek... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Navrhnout vzhled ulice není jednoduché. V budoucnu by měla odrážet životní styl obyvatel

Navrhnout vzhled ulice není jednoduché. V budoucnu by měla odrážet životní styl obyvatel
27. 08. 2019 | Ač se to nemusí zdát, navrhnout vzhled ulice je těžkým úkolem snad pro každého projektanta. Jedná se totiž o složitý proces, jehož výsledkem by mělo být místo, které zapadá do prostoru a odráží životní styl obyvatel. Autorem tohoto článku je Romana Landová a vyšel na TVARCHITECT. Každá ulice má svůj účel. Foto: prahounakole.cz, vizualizace u. Bělohorská Poslední... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Novinka na neděli - co je normální?

Novinka na neděli - co je normální?
18. 08. 2019 | „Všichni žijem’ v blázinci.“ To tvrdí renomovaný psychiatr a psychoterapeut Radkin Honzák, muž vzdělaný a také vtipný, který už padesát let naslouchá lidským strastem. V rozhovorech s novinářkou Renatou Červenkovou se zamýšlí nad způsobem života, který dnes vedeme, i nad stavem společnosti, v níž duchovní rozvoj výrazně pokulhává za technickým. Dnes prezentujeme... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Vídeň zavádí klimatické zóny: ročně vznikne 8 000 bytů, které nebudou využívat fosilní paliva

Vídeň zavádí klimatické zóny: ročně vznikne 8 000 bytů, které nebudou využívat fosilní paliva
13. 08. 2019 | Návaly tepla, tropické noci a extrémní deště – nejen Vídeň pociťuje stále více dopady klimatických změn. V rozvíjejícím se městě jako je rakouská metropole představuje výstavba novostaveb jeden z centrálních nástrojů pro účinnou ochranu klimatu. Osm z deseti bytů tak nebude moci využívat fosilní paliva na vytápění, chlazení nebo ohřev vody. Podle náměstkyně... číst dále
Štítky: Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Doprava očima psychologa, aneb všichni žijeme v blázinci - 3. díl, komunikace

Doprava očima psychologa, aneb všichni žijeme v blázinci - 3. díl, komunikace
31. 07. 2019 | Jedním z klíčů úspěšného zpracování Plánu udržitelné městské mobility je komunikace s občany. Jenže tady máme asi problém, jak naznačuje 3. díl našeho seriálu „Všichni žijem’ v blázinci.“ Dnes tedy na téma Komunikace a zrychlený životní styl Motto: Napište mi Lexaurin, ten růžovej! Lék je taková látka, která po naočkování pokusným morčatům vyvolává... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Doprava očima psychologa, aneb všichni žijeme v blázinci - 2. díl, slovo Hybris

Doprava očima psychologa, aneb všichni žijeme v blázinci - 2. díl, slovo Hybris
30. 07. 2019 | „Všichni žijem’ v blázinci.“ To tvrdí renomovaný psychiatr a psychoterapeut Radkin Honzák, muž vzdělaný a také vtipný, který už padesát let naslouchá lidským strastem. V rozhovorech s novinářkou Renatou Červenkovou se zamýšlí nad způsobem života, který dnes vedeme, i nad stavem společnosti, v níž duchovní rozvoj výrazně pokulhává za technickým. Po celý týden... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Doprava očima psychologa, aneb všichni žijeme v blázinci - 1. díl

Doprava očima psychologa, aneb všichni žijeme v blázinci - 1. díl
29. 07. 2019 | Hovoříme o významu multimodality pro udržitelnou dopravu, o vlivu infrastruktury na volbu způsobu dopravy, o tom, jak daleko jsme pokročili v transformaci městské mobility. Otázka ale je, zda jsme na této cestě neztratili ze zřetele kromě politických cílů a názorů odborníků i osobu uživatele. Lidský faktor, to je to, co v zájmu dosažení udržitelnějšího systému dopravy... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Na konci visutého lana

Na konci visutého lana
27. 07. 2019 | Dělají města dost pro to, aby zajistila vhodnou mobilitu pro každého občana? Spolek Partnerství pro městskou mobilitu hledá inspiraci pro svou činnost v řadě evropských institucí. Jednou z nich je i evropská organizace POLIS, která mimo jiné vydává i magazín Thinking cities. Jeho 12. číslo si položilo stejnou otázku, kterou si klademe i my. Dělají města dost pro to, aby... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Dárek pro světový den životního prostředí - mladí jezdí méně autem.

Dárek pro světový den životního prostředí - mladí jezdí méně autem.
05. 06. 2019 | Dnes je Světový den životního prostředí a při té příležitosti oteřeme jedno téma. Proč mladí jezdí méně autem? Pravda, platí to o Německu a o Británii, ale co my víme, třeba tento trend je již i u nás, jen k tomu nemáme data. Pracují s tímto faktem nějak naši dopravní experti? Odrazí se na to na snížení negativních dopadů z dopravy na životní prostředí? Co bude... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Ochrana klimatu - tři možnosti řešení, o kterých se v médiích nemluví

Ochrana klimatu - tři možnosti řešení, o kterých se v médiích nemluví
05. 05. 2019 | V poslední době se hodně mluví o ochraně klimatu. Souhrnné informace můžete najít na webu Akademie městské mobility: https://www.dobramesta.cz/ochrana-klimatu. Co s tím tedy  chceme, nebo můžeme udělat v oblasti dopravy a mobility? Tentokrát nepřicházíme s klasickou odpovědí, jako např. řešení nových, ekologicky čistých vozidel, ale nabízíme další tři možnosti,... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Kampaně (Občan, tag35)

Proč mladí jezdí méně autem? A co bude dál? Aneb o radikální dopravní politice.

Proč mladí jezdí méně autem? A co bude dál? Aneb o radikální dopravní politice.
29. 04. 2019 | A opět tu máme novinku, která není z České republiky. Ale opět je dobré ji zveřejnit. Pokud jsou pravdivá slova o společné Evropě, pak bychom měli zprávě věnovat pozornost. A také zpráva může být inspirací pro naše Ministerstvo dopravy, případně výzkumné a akademické ústavy. Samotná zpráva z Velké Británie, tentokrát z webu transport for quality of life: Během... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Co se stalo, když se v Oslu rozhodli zbavit aut v centru města?

Co se stalo, když se v Oslu rozhodli zbavit aut v centru města?
05. 02. 2019 | Neuvěřitelný úspěch: parkovací místa nahradily cyklopruhy, veřejná doprava je rychlá a ulice (i místní podniky) jsou plné lidí. Včera jsme zveřejnili příběhy 9 měst. Dnes půjdeme do hloubky uvažování města Oslo. Příjemné inspirující čtení. autorka: ADELE PETERsová Pokud se rozhodnete jet do centra norského hlavního města Osla autem, musíme vás předem varovat:... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)