Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Nový regionální dopravní systém v Praze a okolí zasáhne více než 3 miliony lidí

03. 05. 2018

V létě chystá Operátor ICT spuštění nového regionálního dopravního systému, který zasáhne Pražany i cestující ze Středočeského kraje. Projekt virtuální Lítačky, moderní digitální odbavovací systém, rozšíří možnosti platebních kanálů ve veřejné dopravě. Cestující budou moci jako nosič jízdného použít, kromě stávající karty Lítačka, platební kartu, In Kartu Českých drah nebo si jízdenky koupí přes mobilní aplikaci. Platební karty Mastercard budou do nového systému zapojeny také. Cestující si vyberou a zakoupí časový kupón v novém e-shopu a následně se budou moci stejnou platební kartou jednoduše prokázat při kontrole ve veřejné dopravě. Nový systém se dotkne až tří milionů cestujících.

Zážítky navíc pro majitele platebních karet

Další oblastí spolupráce obou společností je cestovní ruch. Praha nepřestává být silným lákadlem pro zahraniční i tuzemské turisty. Hlavní město se v minulém roce jako první z regionu střední a východní Evropy zapojilo do globální platformy Mastercard s názvem Priceless Cities. Držitelé platební karty Mastercard mají díky tomuto programu na dosah exkluzivní zážitky v různých světových metropolích. V Praze mohou turisté zažít třeba zákulisní prohlídku Národního divadla, setkání se známými architekty, designéry nebo sportovci, či se projít tajemnými zákoutími Prahy, která by v klasických průvodcích neobjevili. Součástí programu jsou i slevy v oblasti gastronomie, kultury či sportu.

Pro Operátora ICT je téma turismu jednou z šesti koncepčních oblastí, které se věnujeme. Chceme s návštěvníky města i Pražany komunikovat moderní online formou a nabídnout jim touto cestou zajímavé a praktické služby. Nedávno jsme spustili mobilní aplikace Prague Visitor Guide a Moje Praha. S Mastercard nyní jednáme o tom, jak naše aplikace a projekt Priceless Prague efektivně propojit,“ uvedl Michal Fišer, generální ředitel Operátora ICT.

Aplikace Prague Visitor Guide je zaměřena na návštěvníky metropole a pomocí geolokační hry je provádí po zajímavých trasách v metropoli. Druhá aplikace, Moje Praha, je určena všem obyvatelům města pro zjednodušení každodenního života. Najdou v ní mimo jiné informace o kultuře, navigaci na úřady, na volná parkovací místa či do parků. Průsečíkem obou projektů je představit Prahu jako atraktivní místo pro výlety i běžný život díky její neopakovatelné atmosféře, historii a místní kultuře. 

V pražských školách se žáci dozví více o finanční gramotnosti

Jedním z klíčových témat spolupráce Operátora ICT a Mastercard je podpora digitálního vzdělávání. V současné chvíli se připravuje pilotní projekt, který bude v příštím školním roce spuštěn na několika pražských základních školách. V rámci projektu se žáci moderní a zároveň zábavnou formou naučí základy finanční gramotnosti. Díky výukovému programu, který je přizpůsoben pro práci s interaktivními tabulemi, se žáci druhého stupně dozví například o systému daní, sociálního a zdravotního pojištění, nástrojích pro správu osobních financí či základech podnikání. Program vyvinula česká společnost Edhance a jeho hlavním partnerem je společnost Mastercard. Operátor ICT zajišťuje síť pilotních základních škol a podporu hlavního města Prahy, která projektu udělí záštitu.

Vidím v tomto projektu obrovský potenciál. Vzdělávání prostřednictvím moderních technologií, které děti zaujmou, je cesta, kterou se české školství musí vydat. Navíc přicházíme s výukou tématu, které není běžně ve školních osnovách zahrnuto, a přitom je pro reálný život velmi důležité. Doufám, že projekt nadchne jak žáky, tak učitele a časem se rozšíří do dalších škol na území Prahy, i za její hranice,“ komentoval projekt Miroslav Lukeš, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko.


Štítky: Digitalizace (Role města, tag4), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)