10. 12. 2018
Proč zase nový web? Tak o webu to rozhodně není. Co když je to o tom, že vedení města a odbor dopravy chce vysvětlit srozumitelnou formou veřejnosti návrhy v oblasti dopravy a mobility, chce je vyzvat k diskusi a k aktivnímu zapojení. Co když vznikl i proto, že třeba jim nejde zhumanizovat průtah městem, a to jen proto, že některým úředníkům z ŘSD se to zdá nebezpečné? Prostě těch důvodů je více. Prostě koukněte na stránky https://otrokovice.dobramesta.cz/,
Tak přesně i o tom má být kampaň CityChangers. Jejím cílem je motivovat občany, aby se aktivně zapojili do procesu změn v oblasti dopravy a mobility ve svém městě.
Podobný web bude do konce roku spuštěn v Českých Budějovicích, Hranicích, Hradci Králové, Jihlavě, Kroměříži, Třinci a Uherském Hradišti. Jako první byl spuštěn v Uničově.
Aby kampaň fungovala, potřebujeme získat a propojit aktivní lidi v každém městě. Cílem je vybudovat komunitu „spokojených“ lidí, kteří většinou v rozhodujících chvílích mlčí, a tak jejich názory převálcuje „hlasitá menšina“. Cílem je vybudovat komunitu CityChangers.
A o tom je kampaň CityChangers - spojovat lidi a jejich projekty, příběhy.
Více se dozvíte již brzy. Na RegioTour v Brně na stánku Asociace měst pro cyklisty ve dnech 17. - 20. 1. 2019.
Kampaň CityChangers se dá popsat pomocí čtyř kroků.
Prvním krokem je definování identity komunikační platformy, a to pomocí společných témat:
Druhým krokem je hledání společných tematických projektů / příběhů ve třech oblastech:
Třetím krokem je podpořit KOMUNIKACI, účast obyvatel na veřejném rozhodování a tím posílit důvěru mezi městy a jejich obyvateli.
Čtvrtým krokem je motivovat OBČANA ke změně životního stylu v souvislosti s výběrem dopravních prostředků.
Každé aktivní město může dostat svou webovou stránku, aby společně s občany sdílelo své názory a přinášeli podněty v jednotlivých oblastech městské mobility. Důležitý není web, ale styl komunikace. Město nabídne veřejnosti oboustrannou komunikaci a prostor pro vyjádření názoru.