Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Ostrava vytváří veřejný prostor

Ostrava vytváří veřejný prostor
14. 03. 2025 | Město Ostrava (cca 285 tisíc obyvatel) se účastní programu Tvoříme prostor. Je to program který podporuje komunitní život a zapojuje občany do rozvoje města. S tím má Ostrava dobré zkušenosti, neboť do přípravy Strategického plánu města zapojila cca 7 procent obyvatel. Program Tvoříme prostor umožňuje občanům realizovat nápady za peníze města. Nejúspěšnější projekty... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19)

Současný stav, zájem a schopnost měst a obcí EU monitorovat plány ochrany přírody ve městech (UNP)

Současný stav, zájem a schopnost měst a obcí EU monitorovat plány ochrany přírody ve městech (UNP)
14. 03. 2025 | Partnerství pro ekologičtější města v rámci Městské agendy pro EU prosí o vyplnění dotazníku do 17.3.2025 Jde o zabránění úbytku městské zeleně a stromového porostu. Dotazník zde. Celý text: Průzkum Partnerství pro ekologičtější města v rámci Městské agendy pro EU: Současný stav, zájem a schopnost měst a obcí EU monitorovat plány ochrany přírody ve městech... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Atraktivní veřejná prostranství jako lék na nadváhu i rakovinu.

Atraktivní veřejná prostranství jako lék na nadváhu i rakovinu.
12. 03. 2025 | Neuvěřitelných 30% dětí trpí nadváhou a obezitou! A dokonce 60% dospělých také! Pravidelný pohyb je výborný lék. Děti by rády chodily samy do školy, na kroužky, ale rodiče se je bojí pouštět samotné, kvůli nebezpečné dopravě ve městech a tak je raději do školy vozí autem. Začarovaný kruh! Pojďme se konečně věnovat bezpečné dopravě ve městě! Děti budou moci... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Pomůžeme vám vytvořit dobré město pro chodce

Pomůžeme vám vytvořit dobré město pro chodce
11. 03. 2025 | Partnerství pro městskou mobilitu pro Vás vyrobilo p r a k t i c k ý  p r ů v o d c e  p r o  v a š i  o b e c.  V poutavé formě se dozvíte: Proč řešit potřeby lidí, kteří chodí pěšky? Co je město pro chodce? Jak vytvořit město vhodné pro chůzi? 8 kroků starosty, jak vytvořit města vhodná k chůzi Hurá do toho! číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28), Veřejný prostor (tag42)

Připojte se k osvětové akci „Pochod pro mozek“.

Připojte se k osvětové akci „Pochod pro mozek“.
11. 03. 2025 | Zdraví těla a mozku začíná pohybem. Přídejte se k osvětové kampani "Pochod pro mozek". Hlavní pochod je v Praze 14.3.2025 ve Stromovce na Výstavišti. Akci můžete uspořádat samozřejmě i u Vás. Ať Vám to hezky šlape.  Více zde. P.S. A až se trochu rozhejbete, počítáme s Vámi na dubnovou výzvu 10.000 kroků, kde si můžete stanovit Váš počet kroků, které budete chodit... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Kvůli automobilům dýchá 9/10 lidí znečištěný vzduch

Kvůli automobilům dýchá 9/10 lidí znečištěný vzduch
10. 03. 2025 | Hlavním viníkem špatného ovzduší v Praze je automobilová doprava. Dlouhodobé měření NO2 například v Praze překračuje doporučené limity koncentrací. Nejhoršími místy jsou Ječná, V Holešovičkách, Plzeňská, Radlická, Smetanovo nábřeží a nejhorší výjezd z tunelu Blanka. Ale i když se vyhnete hlavním ulicím, i v parcích a školních dvorech jsou koncentrace nad... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14)

Vídeň - pryč s asfaltem. Stonásobně zvětší plochu zeleně

Vídeň - pryč s asfaltem. Stonásobně zvětší plochu zeleně
08. 03. 2025 | Julius-Tandler-Platz, cca 2000 m2 se dočká nové podoby. Očekává se, že zlepší kvalitu života v celé čtvrti.  Jak? "Depavingem", kdy se odstraní neproniknutelné povrchy (jako dláždění, asfalt, beton atp) a nahradí zelení, aby opět vsakovaly vodu. Tím se voda vsakuje do veřejného prostoru a neplní kanalizaci. Ta při přívalových srážkách nestíhá plnit svoji fun´kci... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Spokojenost a kvalita života (Fakta a čísla, tag14), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Veřejný prostor (tag42)

Plány Rakouska: 2x více jízd na kole, lepší spojení s venkovem, omezení kamiónů

Plány Rakouska: 2x více jízd na kole, lepší spojení s venkovem, omezení kamiónů
06. 03. 2025 | Post ministra dopravy přebírá Peter Hanke. Rakousko chce rozvíjet veřejnou dopravu zejména ve venkovských oblastech, kamióny přesunout na železnici, navýšit podíl cyklistické dopravy, zachovat Klimaticket. Klimaticket (za cca 1000 euro na rok) na neomezené cestování veřejnou dopravou bude i pro letošní rok, počítá se s výstavbou dalších tras vídeňského metra. K přesunu... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Venkovská mobilita (tag47)

Na Olomouckém kraji proběhla schůzka k podpoře intermodality

Na Olomouckém kraji proběhla schůzka k podpoře intermodality
05. 03. 2025 | Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z. s. a zástupci měst, obcí a organizací z Olomouckého kraje uskutečnili jednání za účelem definování okruhu opatření pro podporu medializace intermodality v kraji, která bude podpořena z projektu Active2Public Transport (A2PT): Náměty pro propagaci Cyklotoulky a intermodalita Vytvořit srovnávací video, kde se ukáže stejná trasa... číst dále
Štítky: Venkovská mobilita (tag47)

Natoč a zdůrazni kolo jako dopravní prostředek...

Natoč a zdůrazni kolo jako dopravní prostředek...
05. 03. 2025 | Ve Španělsku vyhlásili 2. ročník soutěže krátkých filmů REVELOMINUTO. Zapojte se také! Cílem této soutěže je zvýšit povědomí a propagovat používání jízdních kol jako dopravního prostředku a zdůraznit jejich osobní, sociální a ekologické výhody. Pravidla soutěže Téma: Soutěže se mohou zúčastnit krátké filmy, které zdůrazňují význam cyklistické dopravy,... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Lepší integrace cykloturistiky, veřejné dopravy a každodenního dojíždění

Lepší integrace cykloturistiky, veřejné dopravy a každodenního dojíždění
04. 03. 2025 | Mnoho lidí dojíždějících do práce i turistů zároveň zjišťuje, že kombinace jízdy na kole s veřejnou dopravou umožňuje větší flexibilitu, nižší cestovní náklady a celkově příjemnější zážitky. Řešením nedostatků v infrastruktuře a integraci služeb mohou města a regiony učinit z udržitelného cestování atraktivnější možnost pro místní obyvatele i návštěvníky. Tato... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2)

Rekonstrukce a modernizace ve Stuttgartu

Rekonstrukce a modernizace ve Stuttgartu
03. 03. 2025 | Rekonstrukce a modernizace Königstrasse ve Stuttgartu (Německo)V 70. letech minulého století společnost Behnisch und Partner přestavěla ulici Königstrasse ve Stuttgartu na pěší zónu. Od té doby je tato ulice spolu s přilehlým náměstím Schlossplatz hlavním veřejným prostorem v centru města. Po 30 letech intenzivního využívání byla nutná kompletní rekonstrukce a modernizace.... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Sdílená zóna (tag45)

Šest dobrých důvodů ve prospěch 30 km/h ve městech

Šest dobrých důvodů ve prospěch 30 km/h ve městech
28. 02. 2025 | Policie, města, odborníci v Německu - všichni chtějí omezení rychlosti na 30 km/h. 1 124 měst a okresů pro ni chce více svobody, sdružení vytvářejí alianci. Pouze ideologové rychlosti v politice a ADAC (Německý automobilový klub) nesouhlasí. A jaké jsou pro argumenty? Podle platných právních předpisů je v zastavěných oblastech povolena maximální rychlost 50 km/h, zatímco... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

Německo zveřejnilo strategii pěší dopravy

Německo zveřejnilo strategii pěší dopravy
27. 02. 2025 | Německá vláda přijala první národní strategii pěší dopravy. Cílem koncepce je posílit chůzi jako rovnocennou formu mobility a zvýšit bezpečnost. Obsahuje návrhy pro města a obce. Přečíst si ji můžete zde. První národní strategií pro pěší dopravu, kterou kabinet přijal 12. února 2025, německá vláda posiluje pěší dopravu. Vychází ze studie „Mobilita v Německu“,... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Infrastruktura a vozový park (Fakta a čísla, tag11), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Kroky k lepšímu prostředí pro pěší

Kroky k lepšímu prostředí pro pěší
26. 02. 2025 | Poznatky ze série seminářů Stepping Stones for Better Walking Environments (Kroky k lepšímu prostředí pro pěší)Města na celém světě usilují o uhlíkově neutrální dopravní systémy a o snížení nerovností v přístupu k nim. Umožnit a podpořit chůzi znamená navrhovat lepší ulice a modernizovat stávající prostředí ulic. Otázkou je jak, zejména bez shody na tom, co... číst dále
Štítky: Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Co by se Praze nejvíce hodilo místo Nákladového nádraží Žižkov?

Co by se Praze nejvíce hodilo místo Nákladového nádraží Žižkov?
25. 02. 2025 | Výborná příležitost udělat díky Nákladovému nádraží Žižkov ze Žižkova 15ti minutové město, atraktivní veřejné prostory, parky, školy, školky, dostupné bydlení atp. Vdechnout prostoru lidský rozměr. Po 30ti letech se mění území Nákladového nádraží Žižkov. Měla by tam vzniknout čtvrť pro 20 tisíc obyvatel. 95% území by mělo být pro bydlení.  Historická... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Veřejný prostor (tag42)

UJEP - pracuje na Plánu mobility

UJEP - pracuje na Plánu mobility
24. 02. 2025 | Do univerzitních kampusů už se nejezdí jen hromadnou dopravou a nechodí pěšky. Počet studentů, zaměstnanců, kteří příjíždí automobilem do kampusů (a do samotných měst) rychle roste. A právě kvůli tomu si univerzity zpracovávají Plány mobility.  Jak na to? Pojďme se podívat, jak to řeší ústecká univerzita UJEP. Více zde. číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Územní plánování (Mezioborového plánování, tag23)

Regionální sdílená kola - mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem

Regionální sdílená kola - mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem
21. 02. 2025 | Sdílená kola od Nextbike se dají nyní půjčovat v dalších obcích Moravskoslezkého kraje. Nyní si můžete půjčit kolo v obcích  - Frýdek-Místek, Sviadnov, Staré Město, Baška, Dobrá, Žabeň, Paskov, Ostrava a vrátit v jiné z těchto obcí. Například v Ostravě je k dispozici 380 stanic, ve Frýdku-Místku 125 stanic (s celkem 220 jízdních kol). Nextbike s finančním přispěním... číst dále
Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Sdílení aut a jízdních kol (Dobrá praxe, tag33)

Governance, mobilita a podoba města

Governance, mobilita a podoba města
21. 02. 2025 | Města mají vytvářet plány udržitelné městské mobility, které by měly být i postavené na vzájemné spolupráci zainteresujíících organizací, na to principu GOVERNACE. Co to ale je? Proto spolek Partnerství pro městskou mobilitu z.s. zajistil překlad recenzovaného článku: Governance, mobilita a podoba města, Wijnand Veeneman, from the book Urban Form and Accessibility Social,... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

IROP a MAS v Karlovarském kraji

IROP a MAS v Karlovarském kraji
20. 02. 2025 | Krajská síť MAS Karlovarského kraje koordinuje aktivity MASek, kterých je v Karlovarském kraji celkem pět. Cílem je společně efektivně rozvíjet venkov, propojovat veřejný, neziskový a soukromý sektor. Část dotačních prostředků je určena pro území dané MAS.  Jedná se o projekty, které cílí na zlepšení kvality života, podporují například dopravu, veřejný prostor,... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Rozpočet (Role města, tag3), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Veřejný prostor (tag42), Venkovská mobilita (tag47), Příroda v obci (tag50)
Předchozí stránka / Další stránka (1/97)