Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

V Paříži se jezdí 30km/h téměř všude!!

02. 11. 2023

Od 30. srpna 2021 je v celé Paříži s výjimkou okruhu, bulváru Maréchaux a několika dalších silnic omezen provoz vozidel na 30 km/h. Co tím Paříž získala?

Větší bezpečnost
Snížení rychlosti na pařížských silnicích snižuje počet nehod se zraněním v průměru o 25 %. U vážných a smrtelných nehod může toto snížení dosáhnout více než 40 %. Nižší rychlostní limity také usnadňují společné cestování ve městě.
O polovinu méně hluku
Snížení rychlosti účastníků silničního provozu o 20 km/h snižuje hluk (přibližně o -3 decibely) v blízkosti jízdních pruhů na polovinu. Hluková zátěž může mít vliv na zdraví a kvalitu života, což se projevuje fyzicky a dokonce i psychicky (stres, nespavost, deprese atd.).
Lepší sdílení veřejného prostoru pro měkkou a aktivní mobilitu. Snížením rychlosti se sníží nebezpečí pro všechny účastníky silničního provozu. Podle Světové zdravotnické organizace (2004) je riziko úmrtí chodce při srážce 80 % při nárazové rychlosti 50 km/h a pouze 10 % při nárazové rychlosti 30 km/h.
Snížení rychlosti také znamená, že veřejná prostranství mohou být přehodnocena a nově navržena tak, aby podporovala měkkou mobilitu. Snížením rychlostního limitu z 50 na 30 km/h se uvolní v průměru 20 až 50 cm vozovky, kterou lze přerozdělit na jiné účely, například na rozšíření chodníků, výsadbu stromů a vytvoření cyklostezek.

Cyklistika: obousměrné cyklistické pruhy. Aby se rapidně snížil počet nehod v Paříži, je nyní ve většině ulic hlavního města omezena rychlost na 30 km/h. Toto nové omezení rychlosti bude doprovázeno úpravami velkého počtu jednosměrných ulic, aby je cyklisté mohli využívat proti směru běžného provozu. Tyto práce budou prováděny průběžně, jakmile budou provedeny různé úpravy, zejména v pařížských čtvrtích. Nakonec budou všechny jízdní pruhy, které splňují potřebné podmínky (dostatečná šířka, nízký provoz těžkých nákladních vozidel, dobrá viditelnost atd.), vybaveny obousměrnou cyklistickou dopravou.

Článek přeložen Spolkem Partnerství pro městskou mobilitu s pomocí překladače Deepl z francouzského zdroje Paris.fr. Článek v češtině zde.


Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Hluk a vibrace z dopravy (Fakta a čísla, tag10), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)